این است یک ویدیوی 2 دقیقه ای که باعث می شود نمای کامپوزیت خود را بازنگری کنید تکنیک

ورقههای آلومینیومی به دلیل ضخامت کمی که دارند، در برابر شرایط آب و هوایی نامطلوب مانند طوفان و باد، ظاهر اولیه خود را از دست میدهد و بعد از مدتی تغییر شکل پیدا میکنند و به همین علت، این نما از استقامت و دوام مناسبی برای استفاده در ساختمانهای بلند، برخوردار نیست. ♦ روش درزگیری: در این روش، درزگیری بین ورقها و شیارها با استفاده از نوار درزگیری انجام میشود که این نوار توسط چسب سیلیکونی چسبانده میشود. شاید در گذشته کمتر و لی امروزه اکثر کانکس هایی که دارای کاربری های ویژه ای از قبیل فروشگاهی ، حراستی ، کانکس نگهبانی و نوع های نمایشگاهی از نوع نما کامپوزیت هستند چرا که در این نوع سازه ها رنگ ، دوام و زیبایی طاهری برای خریداران نکته قابل توجهی بوده و ه مزایای این روش به خوبی آگاهی دارند. وزن سبک : ورق کامپوزیت دارای وزن کمی در حدود 4 الی 8 کیلوگرم در هر متر مربع می باشد که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل شیشه، سنگ و سیمان دارای پایین ترین وزن ممکن می باشد. البته، هر کدام از ورقههای کامپوزیتی، کیفیت متفاوت و کاربرد مشخصی دارند. همانطور که پیشتر بیانکردیم انواع ورق های کامپوزیت موجود هستند که هر کدام قیمت نصب کامپوزیت متفاوتیدارند.

البته این روش معایبی هم به همراه دارد.

وزن پایین نمای کامپوزیت این نما را به یکی از گزینه های اصلی ساختمان های بلندمرتبه تبدیل کرده است. قطعا اجرای نمای کامپوزیت با سیستم هنگ یا ریلی خیلی بهتر از سیستم فیکس است. نکته مهمتر خطای اجرایی این سیستم و دیگر ابزار آلات اجرایی نمای کامپوزیت است. تکنولوژی اجرایی نمای کامپوزیت، وسایل و ابزار تولید نمای کامپوزیت، اتصالات، پیچ ها و پروفیلهای مرتبط با نما هیچکدام در کشور ما وارد نشده است. همچنین در این روش برای نصب پنل آلومینیوم کامپوزیت، امکان تعویض پنلها وجود ندارد. البته این روش معایبی هم به همراه دارد. این ورقهها به صورت پنل هایی در ابعاد مختلف توسط مهندس طراحی می شود و توسط نصابنمای کامپوزیت در محل مورد نظر نصب می شوند. نمای کامپوزیت آلومینیومی، در ابتدا در کشور آلمان تولید شد، اما به علت نداشتن کیفیت کافی و قابل قبول در آن زمان و همچنین وجود محدودیت در طراحی و اجرای نما، رونق زیادی نداشت و مورد استقبال خوبی قرار نگرفت.

بر روی سطح ورق کامپوزیت آلومینیوم هم لایه فیلم برای محافظت آن قرار دارد. ورق کامپوزیت آلومینیوم تشکیل شده از سه لایه است. این نما از آلومینیوم با رنگ کورهای درست شده و همین امر باعث می شود جذب ذرات معلق موجود در هوا و گرد و غبار، توسط این نوع نما بالا باشد. طرح چوب کامپوزیت نیز با تکنولوژی آنادایز کردن بر روی سطوح اعمال میشود و طول عمر سطح آنادایز شده بسیار زیاد است و مقاومت بالایی در برابر عوامل اسیدی و شیمیایی محیطی دارد. نمای ساختمان مسکونی: ترکیب ورق کامپوزیت طرح چوب با طراحی مدرن مناسب برای نمای ساختمان مسکونی است که بیشتر در نمای ساختمان های ویلایی استفاده میشود. در واقع یکی از نماهای پر طرفدار و پر کاربرد در نمای ساختمانهای ویلایی امروزی و مدرن، کامپوزیت نما یا نمای آلومینیومی است. رفته رفته با پیدایش مکتب نوگرایی (مدرنیسم) و گذشت زمان و پیشرفت جامعه معماران، استفاده از نمای کامپوزیت به دلیل کارایی مفید و کیفیت بسیار زیاد، بیش از نماهای دیگر به چشم آمد و این دلیلی اصلی برای شهرت نمای کامپوزیت بود. میزان مبلغ اجرت نصب، هزینه مصالح مصرفی، پرت ورق کامپوزیت، کرایه حمل، نوع ورق کامپوزیت از دیگر عوامل موثر در مبلغ نهایی اجرای نمای کامپوزیت به شمار می رود.

قیمت نمای کامپوزیت

البته در خارج از ایران، نمای کامپوزیتی ویلا با رنگ استاتیک تولید میشود و به همین خاطر دارای خاصیتی می شود، که دیگر ذرات معلق در هوا را جذب خود نمیکند. در زمان نصب نمای کامپوزیت آلومینیومی، علاوه بر اجرای شاسی در زیر کار، باید لایه میانی از جنس مواد پلی اتیلن و ورق آلومینیوم نصب شود. این لایهها از دو لایه ورق از جنس آلومینیوم به ضخامت ۳ تا ۵/۰ میلی متر و یک لایه ورق از جنس مواد پلی اتیلنی به ضخامت ۳ الی ۵ میلی متر تشکیل شده اند. ورقهایی که هسته آنها از مواد پلی اتیلنی ساخته می شد، هیچ مقاومت و دوامی در برابر آتش سوزی و حریق نداشتند و این باعث به وجود آمدن دادن فاجعههای بزرگی مثل آتش سوزی در ساختمانهای بلند مرتبه در سالهای اخیر شد. ورقهای کامپوزیت آلومینیوم آینه ای نوع دیگری از ورقهای کامپوزیت هستند که سطحی شبیه به آینه دارند. طراحی نمای کامپوزیت مخصوصا برای طراحی ساختمان های تجاری و اداری طرفدارت خاص خود را دارد. ورق کامپوزیت آلومینیوم با توجه به نوع آلیاژ آلومینیومی لایهها، ضخامت، نوع رنگ استفاده شده در پوسته خارجی و نوع مواد لایه میانی، تنوع زیادی را به این ورقها میدهد. اسم این نماها از لحاظ تخصصی، اصطلاحا همان نمای کامپوزیت است. This da᠎ta has  been c reat ed  wi th the ᠎help of behsaznama  Content  Gener at​or Demov er​sion!

قیمت نمای کامپوزیت ساختمان

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد بیشتر بخوانید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید