سه سوالی که باید درباره نمای خشک بپرسید

به طور کلی این شرکت ها قیمت پیچ و رولپلاک نما ساختمان را متناسب با تعداد طبقات، تعداد پیچ و مهره ها و همچنین میزان آسیب دیدگی سنگ نما تعیین می کنند. این روش به واسطه استفاده از تکنولوژی ساخت پایین تر نسبت به روش Keil، قیمت مناسبتر و به صرفه تری دارد. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه شده و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. نماهای متنوعی از قبیل نمای رومی، نمای سنگی و انواع نمای کلاسیک با سود از نظر پیش صنع نما متبحر اجرا و پیاده سازی می باشد و همچنین دستگاه پیش مهيا نما بوسيله رابط کیفیت بالا، نفع اقتصادی و نصب سریع توجه بسیاری از طراحان و سازندگان را براي خود احضاريه کرده است. بر اساس برخی شرایط اقلیمی و محیطی، یکسری قوانین فنی از پیش تعریف شده ای وجود دارد که نشان می دهد فرآیند رنگ آمیزی مبتنی بر یک چارچوب خاص است و لازم است که حتماً آن ها را مد نظر قرار داد. در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی بوسیله قطعات کلیپس استینل لس استیل ، روی ریل های آلومینیومی متصل می گردند. ᠎Artic le h as ​been gener​ated with t he ᠎help  of G SA C​onte nt Gen erator Dem ov᠎ersi᠎on​.

نما های خشک

این روش متداولترین و به روزترین روش نصب سرامیک خشک پرسلانی می باشد که به وسیله ماشین آلات پیشرفته آلمانی اجرا می گردد. یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش ها در دهه ی 70 خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. با توجه به مدرن شدن هر روزه تمامی بخش های زندگی در این قرن و درگیر بودن همه افراد با این مطلب و همچنین حس زیبایی شناسی و گرایش به سنمت زیبایی، علم معماری و طراحی و ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تا کنون با شتابی فزاینده دچار دگرگونی گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که به طور معلوم نماهای خشک مدرن در نماسازی از محور های اصلی آن بوده است. سرامیک نما جهت زیبا سازی نمای خارجی ساختمان ها استفاده شده و علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت ظاهری نما، به دلیل قابل کنترل بودن طراحی و نصب سرامیک ها که دارد نظر مثبت بسیاری را به خود جلب نموده است. شیب نما، ابعاد و ضخامت صفحات چوبی و سیستم نصب شده نیز باید در نظر گرفته شود.

در میان انواع کاربری هایی که برای سنگ های ساختمانی عنوان شده است، میتوان گفت استفاده از این مصالح به عنوان سنگ نما، متداول ترین آن ها میباشد. این در حالی است که اتصالات استفاده شده در نمای غیر نمایان به هیچ عنوان قابل مشاهده نیستند. روش غیر نمایان در نصب نمای خشک ساختمان: روش غیر نمایان نصب سرامیک خشک به خودی خود از دو بخش سیستم کیل و سیستم شیاری تشکیل شده است. روش کیل در نصب نمای خشک ساختمان: اتصالاتی که به عنوان کیل استفاده می شوند، به طور پنهان در ساختمان کار می شوند و بهترین نوع اتصالات در نما و ظاهر ساختمان هستند. انتخاب سرامیک نما امروزه مثل گذشته متداول نیست زیرا از این مصالح برای نمای داخلی مانند راهروها یا حمام و سرویس بهداشتی بیشتر استفاده میشود، اما به هر حال سرامیک به عنوان مصالحی زیبا، ساده و مقاوم همچنان انتخاب بسیاری از افراد است.

متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند، یعنی باعث خوردگی نشوند. این ساختار پنهان باید به گونه ای طراحی شود که تمام الزامات را تأمین کند. این عمل در محفظه ای بسته و با استفاده از توپ های آلومینیومی انجام میشود. اگر روش کلی تولید اکسترود باشد، از فیلتر پرس استفاده میشود . به دو روش اسپری و فیلتر پرس انجام میشود . چرا که سوراخ کردن نادرست سنگ نما منجر به خراب شدن سنگ میشود. از اینرو در اصطلاح، به این آسیاب کردن همراه با مخلوط کردن، بال میلینگ (Ball Milling) گفته میشود . جذب آب توسط آجر، باعث ایجاد شوره در آن میشود. در این روش بوسیله مته هایی با تکنولوژی پیشرفته در پشت سرامیک سوراخهایی ایجاد می گردد و بولتها ی مخصوصی از جنس فولاد در آن کار گذاشته می شود و سپس قطعه های گیره ای ازجنس آلومنیوم به کمک این بولتها درپشت سرامیک تعبیه می گردند و قطعات سرامیک روی ریل های افقی آلومینیومی که از قبل روی نما قرار گرفته اند، نصب می شوند. استفاده کرد. زیرساخت پروفیل های عمودی در فرآیند اجرای نمای خشک ساختمان اساسی و مهم است، زیرا هنگام جدا کردن پانل ها از ساختمان، گردش هوا را در پشت آن ها تسهیل می کند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید