4 نکات بسیار مفید برای بهبود دتایل اجرای نمای خشک

با توجه به اینکه آجرهای نما ویژگی ها و کاربردهای متعددی دارند، انواع مختلفی نیز دارند. توجه کنید که این محصول در ساختمان سازی، علاوه بر اینکه باید استاندارد باشد باید مقاوم در برابر گرما، رطوبت و نفوذ آب نیز باشد و در مقابل هر ضربه ای به راحتی آسیب پذیر نباشد. آجرهایی که در نمای ساختمانها استفاده میشود، معمولا تنوع رنگی بسیار گستردهای دارند و شما میتوانید به راحتی متناسب با طراحی و معماری ساختمان تان، یکی از آنها را انتخاب کنید. نمای ساختمان دقیقا همان بخشی است که در مکان های شهری به عنوان یک عنصر اثر گذار در زیبایی، ایفای نقش می کند، به همین دلیل طراحی زیبا و درست نما اهمیت فراوان دارد. رنگ هایی مثل قهوه ای روشن، قهوه ای تیره، رنگ قهوه ای با یافت های ریز و یا درشت، رنگ نارنجی مایل به قهوه ای، رنگ زرد مایل به نارنجی، نارنجی تیره، نارنجی روشن، زرد روشن و تیره، خاکستری، سفید و طوسی از جمله رنگ های نمای آجری ساختمان به حساب می آیند. بدون شک، در میان انواع نما های ساختمان، نماهای آجری در معماری اهمیت بخصوصی دارند و افراد متعددی را جذب خود کرده اند. این محصولات در طرح ها و رنگ های مختلفی ساخته شده اند و می توانید هر کدام را براساس نیاز و سلیقه شخصی خود خریداری کنید. Th is conte nt has  been g​en​erated by https://behsaznama.com Conte᠎nt Gen​erat᠎or  Demov ersion!

انواع اجرای نمای خشک

آهنی یا آلومینیومی ( و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز کلیک خواهد گشت.

انواع نمای خشک

با توجه به نوسانات روز قیمتها در دنیای مصالح و ساختمان سازی، پیشنهاد میشود برای به دست آوردن قیمت آجر دقیق این محصول، با کارشناسان فروش تیم امیران نما برای خرید اجر لفتون تماس بگیرید تا در سریعترین زمان، محصول مدنظرتان را خریداری کنید و لذت ببرید. ساختمان آجر نما به دلیل حس نوستالژی که در بیننده ایجاد می کند بسیار محبوب است و بیشتر در نمای ساختمان ها خصوصا ساختمان های امروزی در ترکیب با مصالح مدرن مثل شیشه، چوب و.. قیمت آجر نما نسوز کد AP32 آذرخش در بازار ایران معمولاً به صورت قالبی و همچنین با توجه به ابعاد هر قالب آجر قابل تبدیل به قیمت به صورت متر مربعی است. قیمت آجر نما نسوز کد AR81 آذرخش در بازار ایران معمولاً به صورت قالبی و همچنین با توجه به ابعاد هر قالب آجر قابل تبدیل به قیمت به صورت متر مربعی است. نمای خشک آجری نسبت به آجر معمولی وزن کمتر و طرح و رنگ بیشتری دارد. انواع نمای آجری مدرن با استفاده از آجر های فشاری ، سفالی ، سیمانی ، نسوز و قزاقی قابل اجرا است و از طیف رنگی نسبتا گسترده ای برخوردار است.

وزن نسبتا بالای نما: نمای آجری وزن زیادی برای ساختمان ایجاد می کند به همین علت استفاده از این نوع نما در ساختمان های بلندمرتبه توصیه نمی شود. منظور از فضای تهویه فضای خالی ای است که بین نما و عایق حرارتی به وجود می آید. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. هزینه زیرسازی نمای ساختمان آجری جدید : گاهی اجرای نمای آجری به طور مستقیم به روی سطح انجام نمی شود و لازم است که پیش از اجرا سطح زیرین آماده سازی شود، که خود شامل هزینه جداگانه ای است.

دیدگاهتان را بنویسید