اجرای نمای خشک: نیست همانگونه که شما مشکل است}

آجر رندوم نسوز مشکی با داشتن چندین درجه رنگ مختلف نمایی جالب و چشم نواز را بوجود می آورد . اما باید علاوه بر زیبایی، بحث ایمنی و استحکام را نیز در اجرای نماهای مختلف در نظر داشت. نمای ساختمان نشان دهنده ی پوشش ساختمان می باشد که در وهله ی اول به چشم می خورد . در نظر داشته باشید که آجرنسوز باکیفیت نیاز به آب زنگ کردن (پوشش های آب گریز نانو ) ندارند. قطعا شرکت امیران نما تنها کارخانه تولید آجر نما و آجر لفتون در سطح کشور نمی باشد. ممکن است آجر; ملات و خاک حاوی مقداری نمک باشد که همین امر; موجب بروز شوره آجر نما شود. مقاومت بالایی آن ها در برابر نور خورشید و اشعه ی آن موجب شده است تا استفاده از این نماها در استان های جنوبی کشور نیز با استقبال زیادی روبه رو شود . رده MW : این رده آجر مناسب مناطقی با آب و هوای معتدل می باشد و دارای مقاومت متوسطی نسبت به تخریب می باشد. ضد شوره های آجر نما; که تولید شده اند، می توانند زیبایــی نمــای ســاختمان را حفــظ کنند. ᠎This c​on te nt has  been ​do᠎ne  by https://behsaznama.com C ontent G enerator Demov​ersi on !

اجرای نمای خشک سرامیک

از دیگر ویژگی های مواد ضد شوره آجر نما; ایجاد خاصیت آبگریزی است. در ایران پس از جنگ جهانی دوم روش سنتی تولید آجر دگرگون شد و روشهای صنعتی کم کم جای روشهای سنتی را گرفت و کارخانههای بسیاری احداث شد. در حال حاضر ، پیشرفته یا سنتی یک ماده ، به جای اینکه به خود مربوط باشد ، به مفاهیم و دیدگاههایی مبنی بر اینکه ماده بر اساس آن استوار می شود ، به این معنی که نوع نگرش به این مواد تعیین کننده ویژگی پیشرفته یا سنتی آن است. این موضوع باعث شد تا زیرسازی و شاسی کشی به منظور ایجاد بستری مستحکم برای این کار، رونق یابد. امکان انواع طرحها و سبکهای معماری با این آجرنما وجود دارد، باعث بهینهسازی مصرف انرژی میشود، کاملاً قابل اطمینان و مطمئن است . به این دلیل که این افراد خوب میدانند که در روش های جدید اجرای نمای خشک، بسیاری از معایب اجرای نما با ملات برطرف شده است. شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری آیرومارت، تامین کننده تمامی مقاطعی که در بالا ذکر شد، در سبدی بسیار متنوع از سایز، استاندارد، جنس، کیفیت و برند است.

این پوشش ها مناسب ترین نوع برای انجام بازسازی سریع منازل و محیط های تجاری – اداری می باشد بطوری که در کمترین زمان و با هزینه کمتر امکان پوشش دیوار ها و سقف ها امکان پذیر است. در این نوع شاسی کشی، از المانهای افقی و عمودی فلزی برای نگهداری استفاده میشود و نیازی به ملات ندارد. مقاله نبشی کشی ساختمان و نحوه اجرای آن، به شما در شناخت این فرایند کمک خواهد کرد. در استفاده از میلگرد در شاسی کشی ساختمان، باید به این نکته توجه داشت که هزینهها متاثر از قیمت میلگرد، ممکن است منبع بالا برود. در شاسی کشی نمای سیمانی از میلگرد، رابیتس و قوطی فلزی استفاده میشود. درواقع ملات بر روی رابیتس پخش میشود و نما بر روی آن نصب میگردد. روش نصب و مونتاژ ساده است. استفاده از روش ها و متریال های نام برده شده مانند ورق کامپوزیت در نمای ساختمان که با عنوان نمای خشک معرفی شد، باعث تنوع در انتخاب و هزینه ی نصب آن شده است. روش اجرای زیرسازی برای هرکدام از این نماها ممکن است متفاوت باشد. همچنین رعایت تقارن و تناسب موجود در معماری کلاسیک و استفاده از مصالح سنتی مانند آجر سنگی و چوب در اجرای نمای خشک از دیگر ویژگی های این سبک می باشد .

در زیرسازی خشک نمای آجری، از قطعات فلزی مانند ریل، پیچ و انواع پروفیل فولادی استفاده میشود. بهتر است از پوشش ضد زنگ یا رنگ بر روی مقاطع فولادی به کار رفته در شاسی کشی استفاده شود. حدود ۳۹ تا ۴۰ قالب باید در نظر بگیریم. تعیین تجهیزات مورد نیاز باید با توجه به عوامل مختلفی صورت گیرد که در ادامه در این رابطه صحبت خواهیم کرد. این نقشه کمک میکند تا شاسی کشی مطابق با اصول خاص آن نما، اجرا شود و از انجام مراحل اضافه و گاهی اوقات هزینه اضافه جلوگیری میکند. ارتباط درون و بیرون که دو جهان و دو حال و هوای متفاوت را تداعی میکنند آنقدر مهم بود که باعث شد هم ورودی و پنجره و هم نما نیز در ذهن انسان نقش یک مفصل را بازی کرده و هرکدام از آنها تبدیل به مکانی خاص گردند. اما تبدیل پنجره به عنوان رابط بصری میان فضای بیرون و درون مشکل دیگری را به همراه داشت و آن اینکه پنجره مهمترین عنصر انتقال مزاحمتها از فضای بیرونی (سر و صدا و مشرفیت به ویژه برای طبقهٔ همکف) بود. از دیگر اجزای تشکیل دهنده نما خشک ساختمان می توان به فضای تهویه اشاره کرد. در ادامه به برخی از انواع زیرسازی اشاره خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید