اسرار نمای سنگ برتر

نوع زیر سازی نما هم برای متریال متفاوت، مختلف هست. 5- در برخی از نماکاری ها هم بعد از مراحل بالا، از توری رابیتس در زیر سازی استفاده میشه که توسط میلگرد به شاسی کشی متصل میشه و روی اون سیمان و دوغاب ریخته میشه. این کار به وسیله بند کشی نبشی ها انجام میشه. پس تا میتونی در انتخاب سنگ کار دقت کن و حتی با مشتریان قبلیش صحبت کن. سپس طبق صحبت های قبلی خودتون با سنگ کار، قرارداد مورد نظر رو بنویسین. استفاده از شیشه های دو جداره یا شیشه های سه جداره امروزه بسیار رایج است و بیشتر ساختمانهای مدرن قسمت زیادی از نمای خود را به شیشه اختصاص می دهند که البته این امر منجر به اتلاف انرژی می شود. البته نگران این بخش نباشین چون در انتهای این مقاله انواع سنگ ها رو معرفی کردیم. این رسوبات در لایهها قرار میگیرند و با گذشتن مدتزمانی طولانی به هم فشرده و چسبیده میشوند. Th is da​ta w as wri᠎tten with G SA Content G en er᠎at​or Dem oversi᠎on.

ی ماسه ای دسته دیگری از سنگ نماها را تشکیل می دهد.

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان، طراحی نمای بیرونی، رنگ و جنس نمای ساختمان از جمله عواملی هستند که تا رسیدن به یک نمای بیرونی شیک باید مورد توجه قرار گیرند. در انتخاب مصالح برای نمای ساختمان باید به قوانین شهرداری نیز توجه نمود. نمای آجری بدلیل نداشتن ضوابط عایق بودن به طور کامل صدا و حرارت را از خود عبورداده و جزء مصالح سنتی با هدر دهی بالای انرژی می باشد. نمای سنگی ماسه ای دسته دیگری از سنگ نماها را تشکیل می دهد. 2. سنگ نمای تخته ای: مقاومت ناچیز سنگ های تخته ای موجب شده تا استفاده از آن تنها در طراحی نمای سنگی ساختمان های یک طبقه و ویلایی مرسوم شود. نمای ساختمان در واقع در چهره آن منطقه نیز دخیل است.هر چقدر که نمای آن جذاب تر و شیک تر باشد، هم مشتریان بهتر آن را انتخاب می کنند و هم نمای محل و منطقه زیباتر می شود. بعد از این که معمار، نمای سنگی مورد نظر برای ساختمان شما رو طراحی کرد، این طراحی نیاز به اجرا داره. برای طراحی معماری نمای بیرونی ساختمان، سبکهای مختلفی را میتوان اجرا کرد. دومین و مهم ترین اقدام برای سنگ کاری نمای ساختمان، انجام زیر سازی هست. هدف از اجرای زیر سازی چیست؟

چگونه یک نما خشک بدست آوریم؟

هدف از اجرای زیرسازی، ایجاد شرایط مناسب برای اجرای نما هست. هدف از سنگ کاری نمای ساختمان علاوه بر روح بخشیدن به ظاهر ساختمان، حفظ آن در برابر شرایط متفاوت آب وهوایی است. درواقع سنگ تزئینی سنگی است که میتواند برش دادهشده و یا روی آن حک کاری صورت گیرد که زیبایی فوقالعادهای برای ساختمان ایجاد میکند. چگونه سنگ نمای ساختمان را انتخاب کنیم؟ انتخاب نوع پروفیل با توجه به متریال مورد استفاده تعیین میشه. 1- در زیرسازی یا شاسی کشی ابتدا نقشه ای رو برای تعیین ابعادِ پروفیل ها، محل اجرای اون ها، محل های جوشکاری و دیگر موارد تهیه میکنن. برجستگی و فرورفتگی های موجود در نمای ساختمان ها هم با استفاده از همین شاسی کشی انجام میشه. این ترکیبِ چسبناک آماده هست تا روی شاسی کشی ریخته بشه و سنگ ها روی اون چیده بشن. اگه سنگ بزرگ باشه باید از تعداد بیشتری شیار و سیم برای پشت اون استفاده نحوه اجرای نمای خشک ساختمان بشه.

از اونجایی که سنگ نما مانند لباس، بدنه ی ساختمان شما رو می پوشونه و تاثیر بسیاری بر زیبایی ظاهری اون داره، بنابر این بهتر هست که اولین معیار شما در هنگام انتخاب، سلیقه و نظر شخصی شما باشه. یادتون باشه که مهارت سنگ کار، تاثیر زیادی در افزایش کیفیت و اجرای درست و اصولی نما کاری ساختمان داره. برای اینکه سنگ کاری نما با مشکل مواجه نشه و سنگ ها بعد از مدتی شل و پرتاب نشن، از روش های مختلفی برای ایجاد گیرش بیشتر بین سنگ و ساختمان استفاده میشه. برای برخی سنگها مانند تراورتن به علت ضخامت کم (۱۰ الی ۱۲ میلیمتر) و مشکل بودن ایجاد شیار و احتمال شکستگی، از دستگاه فرز مینی سنگ استفاده مینمایند سپس دو سر آزاد را به هم گره میزنند، پس از نصب سنگ بر روی دیوار، دوغاب ماسه سیمان دورتادور مفتول را میگیرد. روش شیار زنی و سیم آرماتوربند: برای اسکوپ کردن سنگ ها، شیار هایی رو به وسیله دستگاه فرز در پشت سنگ ایجاد کرده و این شیار ها رو با سیم آرماتوربند به هم وصل می کنیم. یکی دیگر از سنگ های با تم طوسی مات،سنگ لاشتر سندبلاست است.این سنگ به علت منافذ ریز سندبلاست، سطحی غیرلغزنده دارد.حالت مخملی شکل بافت سنگ سندبلاست ، از جمله ویژگی هایی است که این سنگ را محبوب کرده است.وجود خلل و فرج سطحی این سنگ را به گزینه ای مناسب برای انتخاب تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید