نمای خشک: دوباره به مبانی

ایران یکی از کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه معماری به شمار می رود و منطبق بودن با آخرین استانداردهای جهانی برای اجرای نمای خشک، باعث شده است تا بسیاری از ساختمان های حال حاضر به دنبال استفاده از سیستم نما باشند. ساختمانی که توسط درختان احاطه شده باشد، حسی کاملاً متفاوت با همان ساختمان بدون سرسبزی خواهد داشت. با توجه به میزان وزنی که اجرای نماهای سنتی برروی سازه یک ساختمان وارد می نماید و همچنین مشکلات متداولی نظیر جدا شدن سنگاز نما و یا حتی ترک برداشتن مصالح آن که پس از اجرای آنها دیده می شود، مهندسین در پی پیدا نمودن راهکارهای اجرایی برای برطرف نمودن این مشکلات، دست به ابتکاراتی زدند که در دهه هفتاد میلادی منجر به نصب سنگ بر روی نما، بدون استفاده از ملات در آمریکا و اروپا گردید. متریالی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب میشود، از نظر ترکیب شیمیایی باید با سایر اجزای نما هماهنگی داشته باشد. ۲- ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی ۶۰ در ۱۲۰می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. اطلاعاتی مانند نوع پروفیل مورد نیاز، مشخصات مقاطع (ابعاد و ضخامت)، محل اتصال شاسیکشی به سازه، نوع جوش و ابعاد جوش. This data has ᠎been c re ated by behsaznama C ontent Gener᠎ator DE MO!

High 10 ایده با اجرای نما

مرحله سوم یا مرحله نهایی نصب سنگ است که باید دقیقا محل سوراخ بر روی سنگ و دیوار مشخص گردد. مدیران همواره سعی دارند محل کار را درخور شأن کاری که انجام میدهند آراسته کنند. نوع مصالح و میزان مرغوبیت مصالح مورد استفاده در کار. نبشی پرکاربردترین پروفیل ساختمانی است که برای زیرسازی نماها مورد استفاده قرار میگیرد؛ به همین دلیل است که این مرحله در اصطلاح نبشی کشی نام دارد. برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت پنج میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر استفاده کنید. از این روش میتوان در نماهای ساختمان، دکوراسیون داخلی و پوشش رویی بامها استفاده میشود. مانند همۀ نماهای ساختمان، اسپایدر نیز مزایا و معایبی دارد که استفاده از آن را در شرایط خاص محدود میکند. نماهای معمولی بـعد از چنـد سال قـطعاً نیازمـند ترمیم، بازسازی و ایجاد گیرداری دوباره میباشند و این خود یعنی تحمیل هـزینه اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در آخر کار با توجه به عمـر مـفید کارهای دوغـابی که حدود 10 الی 15 سال میباشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را خراب نمود و ایـن بـدان معنی است که اگر هـزینهای برای اجـرای نماهای دوغابی صرف میشود بعد از اتمـام کار ساختمان، باید به صورت کـامل آن را خراب شده تلقی کرد.

اجرای نمای خشک در ایران

نمای ساختمان نباید به صورتی طراحی شود که جلوی ورود نور به ساختمان را بگیرد و با برای باز و بسته شدن درب و پنجرهها مشکلی ایجاد کند. علاوه بر این، ظاهری ظریف و مدرن به ساختمان میبخشد. نمای های مدرن اسپایدر انتخابی مناسب جهت مکان های اداری و مسکونی هستند برای برآورده کردن سلیقه معماران و مالکان که نیاز به نمای مدرن ساختمان خود دراند . به عنوان مثال، در نماهای سیمانی از رابیتس استفاده میشود؛ هنگام استفاده از رابیتس، میلگرد هم نیاز میشود. برای اجرای کفپوش هایی که قرار است تنش بالایی را تحمل کند و نیاز به مقاوم سازی زمین وجود داشته باشد از مش فولاد و مقاطع فولادی استفاده می کنند که در ترکیب با بتن ساختار مستحکمتری داشته باشد. کاهش زمان اجرا: برخلاف تصور عمومی که وجود دارد، اجرای نمای خشک پیچیدگی کمتری در مقایسه با نماهای سنتی دارد و در زمان کوتاهتری انجام میشود. این پیوند قوی احتمال سقوط سنگ نما را کاهش میدهد. یکی دیگر از مزایای نماهای خشک این است که می توان در زمان اجرا و یا حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به اصلاح خطاهای احتمالی در میلیمتر اقدام کرد و حتی امکان جا به جایی متریال نما و اصلاح آنها موجود است.

قطعات نمای خشک

انطباق پذیری خوب شیشه و قابلیت چکش خواری استنلس استیل، این دو متریال را به خوبی در کنار هم قرار میدهد. برای نصب هر یک از نماهای ساختمانی استانداردهای مشخص شده ای وجود دارد که هر یک از مجریان نصب نما به خوبی با استانداردهای موجود در مورد اجرای نماهای ساختمانی آشنایی دارند. نرده شیشه ای فیکس پوینت از لحاظ زیبایی بسیار شبیه به دکمه های لباس که طراحان مدل می کوشند با طرح دار بود و تغییر در ابعاد آن طرحی نو به مد های خود بدهند . قیمت لوله داربستی یا هزینه اجارۀ آن. از طرف دیگر، یخ زدن آب سبب جدا شدن مصالح نما و سقوط آن خواهد شد. معمولاً نوع مصالح مورد استفاده در اجرا بر تعیین روش اجرایی بر اساس تأثیرگذار است. باز و بسته نگه داشتن فضای بین ساختمان و نما، بر قیمت نمای خشک سرامیک تأثیرگذار است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که برای کاهش جلب توجه این بست ها، راه هایی همچون رنگ کردنشان به رنگ رویه نما، وجود دارد. در این روش جهت اتصال مصالح ساختمانی به نما، از چسب های مخصوص استفاده میشود. اگر در حین کار، آب به پشت مصالح نفوذ کند، در فرایند چسبیدن اختلال ایجاد میشود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از شرکت های نمای خشک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید