هشت راه‌هایی که نمای مدرن به شما کمک می‌کند تجارت بیشتری داشته باشید.

از طرفی احداث داربست فلزی بسیار زمان بر خواهد بود به گونه ای که اجرای پیچ و رولپلاک نما با داربست فلزی می تواند حتی هفته ها به طول بیانجامد. سنگ های به کار رفته در زیر پنجره ها دارای شیاری مثلثی شکل و نرده ها دارای فرمی زیگزاگی هستند که از ویژگی های بارز سبک آرت دکو به حساب می آید. وقتی دما افت میکند، سطح نوارها جمع میشود تا نور بیشتری به داخل بیاید که از جدیدترین انواع نمای خشک به شمار می آید. طراحان از متریال آجر به عنوان راهکاری برای ورود نور بدون نگرانی از محرمیت خانه های مجاور استفاده کردند. بافت چوبی نیمه باز در بالکن ها علاوه بر ایجاد محرمیت در فضای داخلی، میزان ورود نور را کنترل می کند. آجر نما که هنوز هم بسیاری از سطوح بیرونی ساختمان ها را تشکیل می دهد، جزو متریال هایی است که نسبت به گزینه های دیگر از قیمت مناسب شرکتهای نمای خشک تری برخوردار است. از لحاظ نفوذپذیری خود رنگ عملکرد بسیار عالی دارند و می توانند با یک بار رنگ آمیزی کلیه ی سطوح را پر کنند.

چهار راه برای اختراع مجدد نمای مدرن خود

بدنه این ساختمان فلزی بوده و عمده متریال به کار رفته در نمای آن شیشه و سطوح فلزی می باشد. این فرم ساده ی سازه های چوبی دیوار چینی های سنتی منطقه گیلان را دارد که به زگالی (زینگالی) معروفند. نمای این ساختمان نمونه ای از نمای مدرن اجرا شده در منطقه قیطریه تهران می باشد. این ساختمان مسکونی چهار طبقه در منطقه لواسان تهران قرار گرفته و توسط دفتر مشاور آتی زیست طراحی شده است. ساختمان مسکونی باغ نگار اصفهان همانطور که از نامش پیداست در منطقه ی باغ نگار اصفهان قرار دارد. ماده اولیه که می تواند سنگ، آجر، فلز، چوب یا هر چیز دیگری باشد، عنصری از نمای خشک است که باید با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد. بنابراین وجوه پشت و جلوی ساختمان از یک طرف دارای نمود اجتماعی و از طرف دیگر نمود مشخص ساکنان خود است بنابراین نمای هر ساختمان باید هم با فضای عمومی همبستگی داشته باشد و هم بتواند حجم داخلی ساختمان را بیان نماید.

برای این منظور انسان دیواری دور تا دور خانه و آبادی خود کشید. این روش برای نصب سنگ های با ضخامت بالاتر از 2 سانتی متر و دارای تراکم کافی توصیه می شود. بازسازی و طراحی “خانۀ حیات دار” برای طراحان تجربه ی باز تعریف روح معماری ایرانی با ظاهری امروزی بود. متریال اصلی در طراحی نمای این ساختمان مسکونی، آجر بود که در ترکیب با بتن به کار رفته است. در نتیجه، نمای ساختمان از ترکیب یافتن فضای نیمه باز بالکن ها با الگوی زگالی ایجاد شد. نمای ساختمان به صورت دو پوسته از ترکیب فلز و ورق اچ پی ال و عایق های رطوبتی جدید ساخته و اجرا شده است. انتخاب این متریال برای نمای ساختمان به تعبیت از متریال کاربردی در طراحی نمای ساختمان های این منطقه در دهه ی ۱۳۴۰ می باشد. این دو پوست یک منطقه حرارتی تشکیل می دهند و انرژی خورشیدی غیرفعال در حفره باعث کاهش تلفات گرما در زمستان می شود. طراحان برای نمای این ساختمان تصمیم گرفتند تا از متریال بومی منطقه چون سنگ لاشه، آجر و چوب استفاده کنند و از این جهت ساختمان به محیط زیست اطرافش پایبند باشد.

Po st h as been c re​ated ᠎with the ᠎he​lp of behsaznama C on᠎tent G en er᠎ator Demover​sion᠎!

در این پروژه نیز طراحان قصد داشتند در طراحی نمای ساختمان گلزار از فضای سبز استفاده شود تا علاوه بر اینکه پاسخی به فضای سبز حیاط باشد، احساسی از سرزندگی هم به نما افزوده شود. در این ساختمان طراحان از آجر به عنوان متریال اصلی طراحی نما به کار گرفته اند. این مجتمع تجاری دارای نمایی مدرن است و در شهر مشهد قرار گرفته است. مجتمع تجاری الماس در کرج قرار دارد. چرا که معمولا ویلاها در مکان هایی با آب و هوای خاصی قرار دارند و استفاده از مواد و مصالح خاص و با کیفیت در ویلاهای این مکان ها، اهمیت زیادی دارد. در این روش باید از پلاستر سیمانی به عنوان زیر ساز استفاده شود و بعد مصالح ساختمانی آغشته به چسب روی آن نصب شوند.در نظر داشته باشید که حتما قبل از قرار دادن مصالح روی جداره،سطح پشت مصالح به صورت یکدست با چسب پوشانده شده باشد.از مزایای این روش افزایش عمر نمای ساختمان است.در این روش مهندس ناظر باید از بندکشیها اطمینان حاصل کند وگرنه آب به پشت مصالح نفوذ کرده، یخ میزند و مصالح نما را از بدنه جدا میکند . نصب نمای خشک روشی است که زیاد مورد استفاده قرار گرفته است در این روش فضای خالی بین دیواروسنگ نما وجوددارد که این فضای خالی باعث می شود سنگ نما ترک یا شکست نخورد .نصب خشک سنگ نما نمایی کامل وبی نقص است که سرعت بالایی دارد وزیبایی به ساختمان می بخشد.با وجود این روش در زمان ساخت بنا صرفه جویی می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید