اجرای نما : نهایت راحتی!

از بین تمام مصالحی که برای طراحی نمای ساختمان استفاد می شود، سنگ نما بیشترین کاربرد دارد و از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار گرفته و دوام و مقاومت بالای آن همواره زبانزد همه میباشد. این سنگ از جمله با کیفیت ترین سنگهای ساختمانی است که رنگ روشن آن باعث براقیت و درخشندگی خاص این نوع سنگ شده است. نحوه تشکیل سنگ تراورتن باعث به وجود آمدن بافت متراکمی در سنگ شده و تخلخل مناسبی را تشکیل می دهد. در آخر نیز با استفاده از ماوس مشخص میکنیم که Offset به کدام سمت خط انجام شود. در روش دوم، میتوانید خط زمین را انتخاب و آن را «Offset» کنید. در برابر نفوذ آب مقاوم باشند، زیرا نفوذ آب در سنگ در فصول سرد منجر به یخ زدگی و ترک خوردگی سنگ و فرسایش سریع آن می گردد. تخلخل ایجاد شده در بافت تراورتن منجر به چسبیدن ملات ساختمانی به سنگ می شود و همین موضوع هم به افزایش قدرت سنگ در برابر آب و رطوبت کمک می کند. This c onte᠎nt was done ᠎with the help of G​SA Content G en erator DE MO​.

شرکت های نمای خشک

مرمر در برابر هوازدگی، گازها و باران اسیدی مقام است اما در طولانیمدت در اثر شرایط اقلیمی مختلف ممکن است رنگ و جلای خود را از دست دهد و به همین دلیل هم بهتر است در مناطق سردسیر و در فضای باز استفاده نشود. نمای رومی در سالهای اخیر به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرده است. در مقابل سنگهای مصنوعی، سنگهای طبیعی مانند گرانیت، مرمر و تروارتن قرار دارند که باعث میشوند ساختمان، نمایی پرشکوه و عظمت به دست آورد و همه نگاهها را به خود خیره کند. آهک مرده مانند یک لکه سفید رنگ روی سنگ قرار می گیرند و به مرور زمان باعث از بین رفتن بافت سنگ نمای ساختمان می شوند. هریک از این فاکتور ها تاثیرات مخرب مخصوص به خود را بر روی سنگ نما می گذارد. نام موردنظر برای لایه را روی نامی که هایلایت شده تایپ کنید. نمای رومی اغلب برای ساختمانهای به کار برده میشود که باعث جلب توجه بسیاری شوند.

گول اجرای نما را نخورید

نحوه تشکیل سنگ های تراورتن با نحوه تشکیل سنگ مرمر متفاوت است و همین موضوع باعث ایجاد استحکام شدید در سنگ تراورتن می شود. آهکی که در سنگ های مرمریت یا گرانیت وجود دارند پس از برخورد با آب باران یا یخ های آب شده دچار واکنش شده و تبدیل به آهک مرده می شوند. حال از آنجا که برای نمای رومی عمدتا از سنگ تراورتن استفاده می شود و تراورتن چسبندگی خوبی با ملات دارد( البته دقت کنید که سنگ موردنظر حتما پس از عملیات برش شسته شود تا گردوخاکی که پشت آن نشسته، از بین برود)؛ رایجترین روش نصب سنگ نمای رومی به روش دوغاب است. حال لازم است که به مراحل اجرای نمای رومی سنگی و نکات اساسی آن بپردازیم. نمای رومی سالهاست که وارد ایران شده و در اجرای این سبک از المانهای ایرانی نیز استفاده میشود. سنگها یکی از ارزانترین مصالح برای استفاده در نمای رومی هستند. در ساخت نمای رومی از مصالح متعددی از جمله سنگها و سیمان خصوصا سیمان سفید استفاده میشود. سنگی که برای نمای بیرون ساختمان استفاده میشود، علاوهبر زیبایی باید کاربرد بیشتری داشته و اجازه ندهد که در زمان بارش برف و باران، آجرهای خانه آب را به خود جذب کنند.

آهن موجود در سنگ های گرانیت بعد از اینکه در معرض هوای مرطوب قرار می گیرد، اکسید می شود و از زیبایی ظاهری نما به شدت کاسته خواهد شد. مثلا بعضی سنگ ها برای محیط های مرطوب مناسب نیستن و بعضی سنگ ها در محیط های گرم دچار آسیب میشن. شاید سنگ های مرمریت و گرانیت ظاهری لوکس و شیک داشته باشند اما به دلیل اینکه آهک بسیار بالایی دارند برای مناطق شرجی و مرطوب اصلا مناسب نیستند. ساختمانهایی که نمای رومی دارند در پایان کار به ساختمانی مجلل و لوکس تبدیل میشوند که توجه هر فردی را به خود جلب میکنند. این سنگها ظاهری زیبا و عمر طولانی دارند. مزایای طراحی نمای رومی و استفاده از سنگها چیست؟ نمای ساختمانی با طراحی دوبلکس در زمینی به مساحت 440 متری به همراه فایل کامل نقشه معماری و نمای ساختمان می باشد.نقشه ساختمان دوبلکس را در سایت ما می توانید مشاهده کنید. که در مقایسه با سنگ های طبیعی بسیار کمتر است. استفاده از سنگها برای نمای رومی دلایل متعددی از جمله زیبایی، استحکام، دوام و ماندگاری طولانی، مقاومت در شرایط آبوهوایی مختلف، هزینه مناسب، وزن و تراکم کمتر و چسبندگی بالا دارد. سنگ نمای گرانیت دارای چگالی بالا بوده و در برابر نفوذ آب و ضربه بسیار بادوام میباشد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجرای نمای خشک در ایران دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید