آلبرت انیشتین در اجرای نمای خشک

در دسترس بودن سیمان، هزینه پایین آن و استحکام و سختی که دارد باعث شده تا نمای سیمان آبساب به یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین انواع نماسازی تبدیل شود. مزیت دیگر دیوار پشتیبان بلوکی، سختی بالای آن است. این قابلیت یکی از مهم ترین ویژگی هایش است که نمی توان به راحتی آن را در متریال های دیگر ساختمانی پیدا کرد. سازگار بودن نمای تراکوتا با سایر متریال های نما موجب محبوبیت روز افزون این متریال در بین طراحان نما می باشد. در راستای چنین مقدمه ای ، تمایزهای ما بین سه گروه اصلی بررسی گردید. این باعث می شود طرفی که روی نوار نقاله بوده است دارای خش شود و امکان استفاده در نما نداشته باشد . ناگفته نماند، این نما با استفاده از قاب فلزی در جای خود سفت و محکم میشود. در هر صورت، استفاده از نمای خشک خیلی رایج نیست و بیشتر پروژههای ساختمانی کشور همچنان از نماهای سنگی و ترکیب (آچر، سنگ و چوب) که نیاز به ملات و چسب مخصوص دارند، در نماسازی استفاده میکنند. همچنین از لحاظ زیبایی شناسی در نمای ساختمان که یکی از مهم ترین بخش های طراحی هر ساختمان می باشد نمای یکدست دیگر استفاده نمی شود بلکه از ترکیب متریال ها استفاده می شود.

راز پشت اجرای نمای خشک

به عنوان نمونه ورق کامپوزیت یکی از متریال هایی است که به عنوان نمای خشک در ساختمان ها موردد استفاده قرار می گیرد. وزن به مراتب پایین تر از سنگ، تنوع بالای ابزار و همچنین سرعت بالای نصب در اجرا و بازسازی از ویژگی های بارز محصولات استونیت است. • سنگ کاران برای جلوگیری از ریزش دوغاب از پشت سنگ، دو طرف انتهایی نما را معمولا با مچاله کردن گونی های سیمان و قرار دادن در بین سنگ و دیوار خارجی نما می پوشانند و بعد از اتمام سنگ کاری مبادرت به برداشتن گونی ها و پر کردن فضاهای خالی با ملات ماسه سیمان نمی کنند. برای اطمینان از صحت این موضوع باید به صدای کوبیده شدن دو آجر به همدیگر گوش کرد. همچنین از فضای ایجاد شده در بین دو پوسته می توان برای عبور دادن تاسیسات برقی و مکانیکی استفاده کرد. این عدم استفاده به مسائل مالی و تأمین تجهیزات لازم برای اجرای نمای خشک مربوط میشود. می باشد. به همین جهت دیگر نیاز به فارسی بر کردن و برش دادن تراکو برای نصب در گوشه های کار نیست بلکه با استفاده از لوازم جانبی خود متریال امکان ایجاد هرگونه کنج و نبشی بدون کثیف کاری می باشد.

؟ اما ویژگی این نمای مدرن، به همین موارد خلاصه نمی شود.

برای اجرای این نوع نما استفاده میشود. از پنلهای معماری پیش ساخته همچنین برای روکش کردن تمام یا بخشی از نمای ساختمان یا دیوارهای محوطه سازی و دیوارهای امنیتی استفاده میشود. که استفاده از روش سیمانکاری آبساب رایج ترین روش اجرای نماهای سیمانی می باشد. عمل سابیدن نمای سیمانی آبساب تا نمایان شدن سطح سنگ های استفاده شدن در ملات ادامه پیدا می کند. دلیل استفاده رایج از نمای خشک چیست؟ اجزای سیستم نمای خشک چیست؟ اما ویژگی این نمای مدرن، به همین موارد خلاصه نمی شود. مزایا و ویژگی های نمای خشک چیست؟ بیشتر بدانید : آجر کارتنی چیست ؟ و مورد آخر هم مصالح نمای خشک است که شامل سنگ، کامپوزیت، کاشی و کلیک آجر سفالی میباشد. سنگ، آجر، بتن، سیمان و سایر مصالح ساختمانی; همگی ساختاری متخلخل دارند. زیرا آجرهای نسوز قابلیت های متعددی دارند که آن را به بهترین گزینه برای نما تبدیل کرده است . اخیرا استفاده از سنگ نیز به همراه آجرهای نسوز مشکی افزایش پیدا کرده است . از همه این ها که بگذریم، خاصیت آکوستیک تراکوتا، آن را به یکی از بهترین نماهای ساختمانی تبدیل کرده است. در زمان کنارهم گذاشتن آجرها و چسباندن آنها در کنار هم، آجرها باید دارای خاصیت مکندگی باشند.  Da ta was c re at ed  by https://behsaznama.com Co ntent Generato​r ​DEMO.

هیاهوی جدید درباره اجرای نمای خشک

ضمن اینکه در بیشتر موارد، هزینه نما خشک آجری نسبت به سایر متریالها مانند سنگ ارزانتر تمام میشود. قیمت نمای آجری به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما می توانید سبک های مختلفی را با آجر نما سفید در ساختمان پیاده سازی کنید . به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های سیمانکاری آبساب و نحوه اجرای آن، بیشتر آشنا کنیم. ما در این مقاله مفهوم تراکوتا، اهمیت و ویژگی آن را مورد بررسی قرار دادیم. اما تکنولوژی بالا و مزایای آن موجب محبوبیت آن در بین افراد شده است. توجه داشته باشید که در اجرای نمای خشک ساختمان، فاصله کمی بین دیوارها و نما وجود دارد. کارخانه فرآورده های نسـوز آذرخش با تولید انواع آجر نما برای مصارف نمای ساختمان و یا داخل ساختمان از برندهای مطرح در بین تولید کنندگان آجر نما در ایران است. در پرداخت نما آبساب ، صبر شده تا سطح نما به طور کامل خشک شود. سرما باعث یخ زدن آب موجود در ملات و یا خود آجر می شود و باعث شوره و سفیدک زدن سطح آجر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید