اجرای نمای خشک آجر: بازگشت به مبانی

نمای خشک کرتین وال یکی از بهترین نماهای شیشه ای ساختمان از نظر سازه ای ساختمانی می باشد. کاهش زمان اجرا: اجرای نمای خشک ساختمان مانند نمای خشک آجری به دلیل عدم استفاده از ملات، فعالیت همزمان چند گروه نصاب و استفاده از ابزارهای پیشرفته و صنعتی تا 50% کاهش پیدا میکند. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزا بهتر است از رنگ های ضد زنگ استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. نحوه نصب آجر دکوراتیو به این گونه است که در ابتدا باید سطح نصب آن صاف باشد بدون هیچ گونه سوراخ و بر آمدگی؛ سپس ملات یا چسب آجر مورد نیاز روی دیوار پخش شود و در انتها آجر دکوراتیو با چیدمان دلخواه نصب شود. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمت های مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسان تر از سایر نماها مانند نمای آجر خشک می باشد، هم چنین در این سیستم دسترسی برای مراقبت های دوره ای به خصوص در ساختمان های مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانه های مسکونی کم ارتفاع، پر هزینه می باشد و معمولاً مورد استفاده قرار گرفته نمی شود. آجرها به دلیل نوع شکل هندسی و تنوع اندازهها میتوانند هزاران ترکیب را ایجاد کنند.

مشتریان واقعا درباره اجرای نمای خشک آجر شما چه می‌اندیشید چیست؟|راز پنهان در پشت اجرای نمای خشک آجر}

به دلیل عدم نیاز به انتقال ملات های ساختمانی به ارتفاعات تا حدود زیادی شاهد افزایش چشمگیر در سرعت اجرا و همچنبن سهولت اجرای نما خواهیم بود. اجرای نمای خشک آجری یا مصالح دیگر نه تنها امنیت نما را افزایش میدهد، بلکه خیال شما را از بابت احتمال سقوط مصالح نیز راحت میکند. نمای کرتین وال، یا همان نمای شیشه ای؛ یکی از نما های مدرن ساختمانی است که دارای استایی است. این دفتر با اجرای صدها پروژه مدرن و طراحی های بسیار زیبا و شیک در سراسر ایران و کشور عراق توانسته به موفقیتی روز افزون دست پیدا کند . اجرا کرد. به شرایط اقلیمی نیز در اجرای نمای خشک ساختمان توجه میشود. نکات مهم و البته ظریفی در این راستا وجود دارد که بی توجهی به آن ها می تواند موجب زیر سوال رفتن نمای ساختمان شود. بر خلاف کاربردهای مختلف این دو نوع آجر، ویژگی های مشترک زیادی بین آن ها به چشم می خورد ؛ آجرهای نما به علت قرار گرفتن در محیط خارجی ، نسبت به تغییرات جوی و شرایط محیطی مقاوم تر از آجرهای معمولی ساخته می شوند. فایبرسمنت در برابر عوامل کلیک جوی مقاوم است. چهارچوب نگهدارنده از چوب، فولاد یا آلومینیوم ساخته شده، و در برابر باد و باران مقاوم است.

متریال نمای خشک

اجرای نمای خشک آجری مقاومت ساختمان را در برابر آتشسوزی بالا میبرد. از دیگر مزایای سیستم نمای خشک می توان به کیفیت بالای اجرای کار اشاره نمود. در اجرای نماهای خشک در دو بخش اقدام به ایجاد عایق بندی ساختمان خواهیم کرد: در مرحله اول که عایق حرارتی و صوتی بصورت چسبی و یا مکانیکی به نما متصل می شود و در مرحله بعدی یک فاصله هوایی بین عایق زیرین و پوسته خارجی نما ایجاد می گردد. سرعت اجرای نما و اجرای نمای خارجی ساختمان بلافاصله بعد از اسکلت بندی و همچنین کاهش خواب سرمایه در پروژه های ساختمانی. نمای خشک یک نمای شیک و مدرن به حساب میآید که این روزها از طرفداران زیادی هم برخوردار است. با توجه به اصالت بکارگیری آجر در معماری ایرانی لازم است این عنصر کلیدی بار دیگر به این عرصه وارد شود و با پژوهش در دستیابی به روشی جدید در نصب این عنصر زیبا که از مصالح اولیه در ساخت مسکن بوده و هنوز هم شادابی و حس اصالت را به بنا میدهد، راه حلی مناسب پیدا کرد تا معماران و طراحان امکان استفاده آن را مجددا در فهرست مصالح نوین قرار دهند تا بتوان باز هم روح پویا و پایدار معماری ایرانی را زنده نگه داشت.

در نحوه نصب نمای خشک به صورت نامشهود نیز اتصالات نمای خشک ساختمان بعد از نصب دیده نمیشوند. اجرای نمای آجری با استفاده از چسب : اولین مرحله انتخاب چسب مناسب است که خصوصیات فنی آن با نمای آجری هماهنگ باشد . استفاده از ملات سیمان جزو قدیمی ترین و سنتی ترین روش هایی می باشد که برای اجرای نمای آجری استفاده می شود. ۱- موجب ایجاد اتصالی پایدار و محکم بین نمای آجری و بدنه ساختمان می شود. در ایران نیز نحوه اجرای نمای خشک ساختمان برای اولین بار در دهه 70 مورد استفاده قرار گرفت. شرکت عمران تجارت فاطر، متخصص طراحی و اجرای نمای خشک و انواع نمای ساختمان مدرن : نمای کرتین وال (نمای لامل، نمای فریم لس)، نمای سرامیک خشک (انواع سرامیک پرسلانی خشک و سفال)، نمای کامپوزیت (با پروفیل آلومینیومی و سی ان سی انواع ورق آلومینیوم کامپوزیت) و اجرای نمای سنگ خشک و نمای شیشه ای و نمای ترکیبی، پیشرو در صنعت ساختمان ایران می باشد. مواد اوليه(ساختمان سازي) به مقصد کار رفته سر نمای سنگی سنت گرايي نیز، خوبي ناسازگاري نمای سنگی رومی، معمولا بیش از یک نوع مصالح است. انتخاب نمای مناسب برای هر ساختمانی با توجه به کاربری و بسیاری از عوامل دیگر امری کاملا تخصصی می باشد. Conte nt h as be en c reated by https://behsaznama.com Content Gen᠎er ator  Dem᠎ov​er​sion!

دیدگاهتان را بنویسید