اجرای نمای خشک ویژگی ها

علت طراحی این سیستم مقاومت نمای ساختمان دربرابر نیروی شدید باد در ارتفاعات بود و این روش مدرن و نوپا مورد تأیید استاندارد های جهانی و مورد توجه بسیاری از معماران سرتاسر جهان قرار گرفت. مهمترین ویژگی این متریال ساختمان، قابلیت شکل پذیری آن است؛ به طوریکه معماران میتوانند هر طرحی که در ذهن خود دارند را توسط کامپوزیت ها اجرا کنند. با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن معماری، صنعت دکوراسیون و ساختمان، نمای ساختمان و روش های اجرای آن هم دستخوش تغییراتی شده اند. همان طوری که اشاره شد سیستم نمای خشک نسبت به نماهای سنتی مزیت های فراوانی دارد، برای همین است که در اکثر پروژه های مهم از این روش استفاده می کنند. از جمله این تغییرات می توان به رایج شدن روش های اجرای نمای خشک اشاره کرد. از مهم ترین و اصلی ترین مزایا و ویژگی هایی که سیستم نمای خشک می تواند برای ما به ارمغان بیاورد می توانیم به کاهش زمان اجرای کار نسبت به سایر انواع نما اشاره داشته باشیم. این نوع، ورق هایی با روکش طرح چوب یا انواع طرح های دیگر از ترکیب های رزین های فنولیک و لایه سلولزی به وجود می آید، که پس از قرار گرفتن در دمای بالای 145 درجه و فشار bar 300 تبدیل می شود به صفحات منبع محکم.

انواع نمای خشک

این مناطق در عرضهای جغرافیای استوایی، بین ۱۵ تا ۳۰ درجه شمالی و جنوبی قرار گرفتهاند که شامل مرکز و غرب آسیا، خاورمیانه، آفریقا، شمال و جنوب آمریکا، مرکز و شمال استرالیا میشود. این مقدار در روزهای گرم به ۳۲ الی ۳۶ درجه سانتیگراد نیز افزایش مییابد؛ در مکانهای خشکتر حتی به ۴۰ تا ۵۰ درجه نیز میرسد. با ایجاد فاصلهای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد میکند؛ ضمن آنکه وجود هوا در این فاصله نقش عایق صوتی وحرارتی را خواهد داشت، میتوان با محاسبات انجام شده نسبت به محل ساختن ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استانداردهای مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا میتوان برای عبور سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود. این روش نهتنها میتواند در افزایش مقاومت و ظرفیت دمای ساختمان موثر واقع شود، بلکه در شب نیز باعث افزایش راحتی ساکنین میشود. این نما ترکیبی از شیشه و آلومینیوم است که ضمن دوام و عمر بالای آن به دلیل آب بندی های مهندسی و حرفه ای در برابر شرایط جوی عایق بوده و انرژی داخل ساختمان به راحتی قابل کنترل می باشد. Post h​as been g en᠎er᠎ated  wi th&nbsp https://behsaznama.com C​ontent Gen​erat᠎or᠎ D emoversion᠎!

در نقاط گرم و خشک، ایجاد سایه برای پنجره و سایر سطوح براق و صیقلی یکی از لوازم ضروری در ایجاد راحتی و آسایش است. پنجره ها ، درز ها ، برآمدگی ها و نقاط کور ساختمان بایستی با دقت و تمرکز زیاد آب بندی شود. طی سالیان اخیر شکوفایی عجیبی در صنعت ساختمان سازی رقم خورده، که دیگر شاهد ساختمان هایی بی روح و تکراری در شهر نیستیم، مهندسان برای تنوع در نما و جلوه بیشتر ساختمان ها ، از نمای خشک استفاده می کنند. اما محدودیت هایی هم در قسمت های قوس دار وجود دارد که بایستی از یونیت های کوچک برای این قسمت ها استفاده کرد. این نما Fiber cement board، از پنل هایی تشکیل میشود که سیمانی بوده و دارای فیبر هستند، مقاومت این متریال بنای ساختملنی تا حد قابل توجهی نسبت به چوب یا سیمان بالاتر بوده و در عین حال ظاهر مناسب و زیبایی را نیز به وجود می آورد.

اجرای نمای خشک آجر

اجرای نمای کامپوزیت در طراحی نما در مناطق گرم و خشک ایدهای مناسب بوده که مزایای بسیاری به نسبت سایر متریالها دارد. یکی دیگر که بیشتر در ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود آلومینیوم کامپوزیت می باشد که در صنعت نمای مدرن ساختمان به صورت گسترده ای از این نمونه نما استفاده می شود و می توان گفت که به خصوص در نمای تجاری ساختمان ها از این شیوه استفاده می شود. این نمونه از سرامیک ها به عنوان سنگ مصنوعی نیز شناخته می شوند. نمای کامپوزیت با ضریب انتقال حرارت 230 نسبت به سایر متریال ها از ضریب انتقال بالاتری برخوردار بوده ، بنا بر این مساله نسبت به سایر مصالح نمای خشک کمی نامناسب می باشد. متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی – تراکوتا و سفالینه کرتین وال صفحات آلومینیوم کامپوزیت فایبر سمنت برد ، ترموود و … کاربرد مصالحی نوین همچون: ورق آلومینیوم کامپوزیت ، چوب پلاست یا ورق سیمانی و … نمای خشک، نوعی سیستم نوین نماسازی مدرن است. در پایان پیشنهاد میکنیم برای آگاهی از اجرای نمای سراميک خشک، قیمت اجرای نمای سرامیک خشک و دتایل اجرای سرامیک خشک در تنوع موجود با کارشناسان حاضر در سایتهای معتبر ساختمانی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید