ترس از دانش قیمت آجر نما خشک

بسیاری از ما فکر می کنیم وم داشتن یک نمای صرفا زیبا کافیست اما لازم است در کنار یک طراحی زیبا به 10 فاکتور مهم دیگر نیز توجه داشته باشیم. برای ساخت پارکت های چوبی یک بنا ابتدا روی موزائیک ها ویابتو ن زیر پارکت را با دستگاه های کف ساب ساییده وکاملا صیقل می نماید و نیز لبه های موزائیک ها را همواره نموده سپس با خمیری نظیر خمیرهای شیمیایی یا چسبی یا سیمانی یک قشر روی موزاییک ها را ماستیک نمودن و سپس با شمشه فلزی خیلی دقیق خمیر را جا بجا کرده وشمشه را روی آنها گردانیده تا اطمینان حاصل شود زیر پارکت ها کاملا صاف شده 48 ساعت بعد روی خمیر خشک شده را صیقل داده و کاملاصاف می نمایند بعد پارکت های چوبی که به قالب های 25 ×25 سانتیمتر با تکه های دو و نیم سانتیمتر از چوب ملچ، ممرز و افرا ،گردو ، راش ، چنار و چوب فوفل و غیره تهی شده را با در نظرگرفتن راه چوب یعنی راه های راست و راه پود خلاف جهت یک دیگر در کارخانه نجاری و پارکت سازی به هم متصل گردیده وروی آن یک ورق کاغذ به طور موقت چسبانده آن را باچسبهای شیمیایی ویا گندمی روی کف می چسبانند برای اطمینان در چسبندگی کامل غلطک های سنگین را بر روی آن حرکت می دهند تا اطمینان حاصل شود پارکت کاملا بر روی زمین چسبیده است 48 ساعت آن روی پارکت ها را به وسیله ماشین سمباده که قطر قرص آن بزرگ باشد ساییده وتمام قطعات را با هم یکنواخت و یک رو ویککردن روی پارکت ها و برداشتن گرد و خاک ناشی از کار روی آنها را کاملا با ماستیکی ترکیب شده از خاککت ها را پوشانیده به طوریکه تا نیم میلیمتر روی پارکت ها ماستیک بماند 44 ساعت بعد به وسیله ماشین سمباده که قرص آن بزرگ و از قطعات پارچه ی برخوردار باشدو نام این دستگاه پولیش قلمداد شده است با ماشین نام برده کاملا روی پارکت را صیقل داده تا اطمینان حاصل شود سطح پارکت ها کاملا یکنواخت و یک رنگ است .پس از برداشتن قشر روی آنها و نظافت سطح پارکت یک قشر سیلومات با تینر فوری 4. محلول گشته آنرا به منظور پرکردن چشمه ها با دستگاه پیستوله روی پارکت می باشند پس از خشک شدن سیلر مجددا با ماستیک گفته شده لکه گیری کرده و دوباره روی آن را پولیش می نمایند تا تشخیص داده شود زبری و پرز چوب ها گرفته و چشمه های آن نیز از سیلر پر شده است .

دیتیل اجرای نمای خشک

برای پاشیدن قشر آخر رنگ لازم است در اولین مرحله درب ها وپنجره ها را بسته نگهداشت و کلیه راه نفوذ گردو خاک را مسدود نموده و پس از نظافت کردن کامل موقع زیر رنگ کیلر را با تینر فوری محلول ودر پیستوله های سالم ریخته و از یک سر پارکت به طور نازک یک قشر نیم میلیمتری روی کار می پاشند پس از اتمام رنگ پاشی کل سطح برای 24 ساعت درها را بسته نگهداشته سپس با دستگاه پولیش که دور قرص دایره آن از پارچه پوشیده شده باشد کل سطح پارکت را پولیش وصیقل داده تا تشخیص داده شود سطح پارکت ها کاملا نرم و رنگ شیشه ای روی آنرا گرفته است . لوور آلومینیومی با مقطع مستطیلی قابلیت نصب و اجرا در طول های بلند بدون دستگاه های نگهدارنده و در زاویه های مختلف را دارا است. هنگامی که از مواد شوینده برای آجر استفاده کردید، توجه داشته باشید که پس از شستشو با اسید سطح نما را آب تمیز بشویید تا از خوردگی آجر پیشگیری شود. قبل از طراحی نما ، به اقلیم منطقه ، توجه ای خاص داشته باشید .

نمایی که در شمال کشور با اقلیم معتدل و مرطوب طراحی می شود با نمای ساختمانی که در منطقه گرم و خشک ساخته می شود می بایست متفاوت باشد . به طور کلی نمای ساختمان به نحوی طراحی شود که با یک نگاه ، کاربری آن ساختمان حدس زده شود . از جمله افرادی که فکر می کنند با ایجاد یک قوس در بدنه نما دست به کار بزرگی زده اند ! یک استاد کار عالی می داند که نحوه ی صحیح چیدن آجرها و نکات اجرایی آجر نما چیست و با پیاده سازی این نکات در نمای ساختمان، جلوه ی سازه را چند برابر خواهد کرد. هنگام وقوع زلزله، حرکات نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن می شود. هستیم که هیچ گونه همگونی با یک دیگر ندارند . از دیگر موارد مهم در طراحی و اجرای نماهای آجری، هماهنگی رنگ مصالح استفاده شده در به وجود آوردن نمای ساختمان است. در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که یک کارفرما یا سازنده نمایی را از ساختمانی دیگر بدون توجه به شرایط معماری آن ساختمان کپی می کند که این امر باعث ایجاد مشکلات بسیاری نیز می شود .

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

در بسیاری از موارد شاهد همسایگی یک ساختمان آجری در کنار یک ساختمان سنگی و … متاسفانه بسیاری از نماهای ساخته شده در کشور دارای سبک مشخصی نیستند ! دارای ثبات رنگ است. آیا پروژه شما با توان مالی کارفرما رنگ و بوی اجرایی می گیرد ؟ فرض کنید شما زیبا ترین و اصولی ترین نمای ساختمان را بدون در نظر گرفتن بودجه کارفرما برای اجرا طراحی کرده اید ! سطح مالی کارفرما یکی از مهمترین موضوعاتی است که یک مهندس معمار قبل از طراحی می بایست به آن توجه کند . یکی دیگر از مصالح خشک و مدرن فایبر سمنت برد است که در طرح های چوبی و سیمانی وارد بازار می شود . برای اطمینان کامل در سلامت بام معمار می توانددهانه ناودانها را با گل رس ورزیده شده یا ملاتی دیگر گرفته و روی بام را به صورت استخر آب گذارده 24 ساعت بعد اگر رطوبت به زیر سقف سرایت نکندایزولاسیون معتبر است . ᠎Conte᠎nt w as gen erated by https://behsaznama.com Conte᠎nt Gener᠎ator  D᠎em ov er​sion !

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نما.

دیدگاهتان را بنویسید