ده حقایق تکان دهنده درباره سرامیک پرسلانی که توسط یک متخصص گفته شده است

در نتیجه این نما جهت مناطق معتدل و مرطوب، همچنین مناطق سردسیر گزینه مناسب نمی باشند. بعد ورق ها طبق نقشه برش خورده و به صورت کشوئی درون پروفیل ها قرار می گیرند.متاسفانه این روش به چند دلیل اصلا استاندار نیست که از دلایل آن میتوان به عدم امکان آب بندی نما و همچنین عدم امکان تعویض پنل ها اشاره کرد و در صورت نیاز به تعویض و یا جابجایی یکی از پنل های باید اتصالات کل نما باز شود. در این میان یکی از روش های نوین و جدید که اولین بار به منظور اجرای برج های بلند توسط مهندسین آمریکایی در دهه هفتاد میلادی مورد استفاده قرار گرفت، سیستم نمای خشک می­ باشد. این روش از دهه هفتاد در ایران اجرا شد و گسترش یافت. در حال حاضر در ایران ورق های آلومینیوم کامپوزیت را به ۴ روش نصب میکنند که در ادامه توضیخات مختصری درباره هر کدام از این روش ها ارائه میکنیم ، البته شایان ذکر است که هیچ کدام از این روش ها استاندارد نیستند. در روش نصب ثابت برای زییایی بیشتر و ضد آب نمودن نما بین فاصله های خالی ورقهای نصب شده از چسب سیلیکون و درزگیرهای لاستیکی استفاده میکنند. در بین این لایه ها می توان عایقی مقاوم در برابر سرما، گرما و صوتی قرار داد.

هزینه اجرای نمای خشک

1. وزن بسیار کم : ورق های آلومینیوم کامپوزیت وزنی بین ۵ تا ۸ کیلوگرم در هر متر مربع دارند که این وزن مر مقایسه با مصالح سایر نما های ساختمانی همچون سنگ و یا شیشه بسیار کم است و می توان گفت این وزن کم یکی از مهم ترین مزیت های نمای کامپوزیت است. فرم پروژه نیز متشکل از پره های بتونی سبکی است که همچون غلافی رقصان در فضا ، هنگام عبور از مجاورت بنا ، از هر نقطه که به بنا بنگریم ، جلوه دیداری و شکل بدیعی پدیدار می نماید. برای ساختن نما نیز از متریال های متفاوتی مانند چوب، آجر، سنگ، سرامیک، کامپوزیت، شیشه، سیمان و همچنین ترکیب این مواد استفاده می شود. اجرای هر کدام از این مصالح به عنوان نمای ساختمان مزایا و معایب متفاوتی دارد، اما نکته بسیار مهمی که در اجرای تمامی این مصالح باید مورد توجه قرار گیرد، کیفیت انواع روش های نمای خشک مصالح مصرفی است.

Five تازه کار اجرای نما اشتباهات شما ممکن است تعمیر در حال حاضر

سلام وقت بخیر، در این مطلب از ویلاطور ( انواع متریال نمای ویلا شمال ) شما با متریال و مصالح قابل استفاده در نمای ویلاهای شمال به علاوه مزیت های آنها آشنا می شوید و در انتها میتوانید با اطلاعاتی که ویلاطور در اختیارتان قرار داده بهترین انتخاب خود را داشته باشید. بدین ترتیب می توان سیستم اجرای نمای مدرن را به عنوان بهترین روش اجرای نما معرفی کرد . این روش متداولترین و به روزترین روش نصب سرامیک خشک پرسلانی می باشد که به وسیله ماشین آلات پیشرفته آلمانی اجرا می گردد. تایل پرسلانی یک محصول سرامیکی است که بدنه متراکمی دارد که خصوصیت اصلی آن خلل و فرج بسیار پایین آن است ( چیزی کمتر از 1%) ، این امر سطح استحکام بسیار بالایی را برای تایل ایجاد می کند و از لحاظ تکنیکی و فنی خواص بالایی را به این متریال جهت اجرای نمای ساختمان می بخشد.  Th᠎is ​data was do ne  by G᠎SA C ontent  Gen​erator D​emoversion.

مصالح و اتصالات: مصالحی که قابلیت نصب به صورت خشک را دارند مثل کامپوزیت، سرامیک، نماهای شیشه ای، سنگ و … در این روش احتمال جدا شدن سنگ از نما وجود دارد اما امکان تغییر و بازسازی و جابجایی سنگ پس از نصب وجود ندارد. برای ساخت نماهای خشک مورد استفاده قرار می گیرند که در میان این مواد ، سنگ اسلبکو به علت دارا بودن مزیت های سنگ های طبیعی و مصنوعی موجود در بازار ایران ،بیش از دیگر مواد مورد توجه قرار دارد . سرامیک خشک که از آن تحت عنوان سرامیک پرسلانی نیز یاد می شود، یکی از کاربردی ترین مصالحی است که در اجرای نما خشک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. از نکات جالب این روش این است که فقط در ایران مورد استفاده قرار میگیرد . یکی دیگر از مزیتهای جالب ویژه این نوع نمای ساختمان، قابلیت تعمیر و تعویض آن است. 6. مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه : هسته مرکزی ورق ها به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالا در مقابل شکستگی و یا ترک خوردگی هایی که بر اثر فشار های احتمالی در هنگار نصب بر آن ها وارد میشد مقاومت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید