راز جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک موفق

مهمترین چیز در اجرای این روش انتخاب چسپ مخصوص می باشد . در روش اول با استفاده از گیره های مخصوص که زبانه چوب نما در داخل آن قرار می گیرد می توان عملیات نازک کاری نهایی را اجرا نمود و در روش دیگر می توان با استفاده از پروفیلهای چوبی و یا آلومینیومی و عمود بر جهت ترمووود نما، بستر مناسب جهت نصب چوب نما را فراهم آورد. پس از اتمام زیرسازی فلزی، به دو روش می توان ترمووود را به زیرسازی متصل نمود. پس از اتمام زیرسازی، قطعات ترمووود بوسیله پیچ روی سطح مورد نظر نصب می گردد. در این روش جهت نصب سنگ و یا سرامیک بر روی دیوار، ابتدا زیرسازی لازم در صورت نیاز بوسیله شاسی کشی اجرا می شود. استفاده از این روش گرچه ممکن است سرعت اجرای کار را کمی پایین آورد اما مزیتی دارد که ارزش استفاده را بالا میبرد و آن پیوند مستحکم مصالح نما با جدار اصلی ساختمان است. ساختمان هایی که با آجر سیاه نسوز نما شده اند نمایانگر پیچیدگی و ظرافت نفس گیر طراحی و سلیقه معمار آن است .

اجرای نمای خشک آجری

This con tent has been g​ener᠎ated by https://behsaznama.com Con te nt Gener ator Dem ov ersion.

این موضوع باعث شده تا معماران و سازندگان بناهای تاریخی و مدرن بسیاری در سراسر دنیا از این متریال به عنوان پوشش نما بهره گیرند. موضوع اقلیم و معماری سنتی در هر منطقه ازایران و جهان از موضوعات تأثیرگذار بر روی شکل و ظاهر ساختمان ها بوده است لذا با توجه به این موضوع استفاده از آجر که یکی از قدیمی ترین مصالح می باشد به عنوان نما در اقصی نقاط دنیا رواج داشته است. آجر نمای سنتی سفید و قرمز در کجاها کاربرد دارند؟ با توجه به میزان وزنی که اجرای نماهای سنتی برروی سازه یک ساختمان وارد می نماید و همچنین مشکلات متداولی نظیر جدا شدن سنگاز نما و یا حتی ترک برداشتن مصالح آن که پس از اجرای آنها دیده می شود، مهندسین در پی پیدا نمودن راهکارهای اجرایی برای برطرف نمودن این مشکلات، دست به ابتکاراتی زدند که در دهه هفتاد میلادی منجر به نصب سنگ بر روی نما، بدون استفاده از ملات در آمریکا و اروپا گردید.

در نحوه نصب نمای خشک به صورت مشهود، بستهایی که مصالح را نگه میدارند، از بیرون دیده میشوند (برای پوشاندن این بستها میتوان آنها را رنگ کرد). سازه های قائم این سازه ها به صورت قائم و در فاصله های ۳۰ الی ۵۰ سانتی متر نصب می شوند و به عنوان زیر سازی برای نصب ریل های گالوانیزه می باشند. هنگام وقوع زلزله، حرکات نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن می شود. نکته ای که در این روش بسیار با اهمیت است این است که زیر سازی در این روش باید به صورت یکدست با چسپ پوشانده شود. اما قبل از آن باید در سطح دیوار پلاستر سیمانی اجرا شود که پلاستر سیمانی یک لایه ای است که از ملات سیمان ساخته شده که یکدست بر روی دیوار کشیده می شود و باعث می شود از نفوذ رطوبت به دیوار اصلی جلوگیری کند.در این روش بند کشی درست مابین آجرها نیز بااهمیت است چرا که از نفوذ رطوبت جلوگیری می کند. این خصوصیت مخصوصاً در شهرهای با رطوبت بالا مانند شهرهای شمالی ایران بسیار مطلوب است و از این رو استفاده از آجر نما نسوز کد AP300 آذرخش در شهرهای شمالی ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

این خصوصیت مخصوصاً در شهرهای با رطوبت بالا مانند شهرهای شمالی ایران بسیار مطلوب است و از این رو استفاده از آجر نما نسوز کد AP38 آذرخش در شهرهای شمالی ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. همین امر باعث کاهش نیروی زلزله بر ساختمان می شود و این مورد منطبق یا نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران و بقیه آیین نامه های زلزله جهان است. چسپ در این روش به صورت ارتجاعی و الاستیک عمل می کند و باعث خنثی شدن ضربات وارده به دیوار اصلی ساختمان و نما می شود. سپس پروفیلهای آلومینیومی بصورت عمودی نصب شده و پس از آن عایق های حرارتی را به کمک چسب و یا گیره های ویژه روی دیوار نصب می کنند. آجر دکوراتیو و آجر هلندی از نمونه آجرهایی است که معمولا با این روش نصب می شوند. پروفیلهای عمودی زیرکار معمولا به صورت L شکل می باشد ولی با توجه به نوع گیره های سنگ و روش نصب، می تواند متفاوت نیز باشد. 40 و با فواصل منظم (با توجه به نوع چسب و همچنین ابعاد و اندازه قطعات نازک کاری متفاوت خواهد بود) شاسی کشی کرده و پس از آن با استفاده از چسب، قطعات را به شاسی کشی می چسبانند.

قیمت اجرای نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید