راز نهایی اتصالات نمای خشک

تمامی شیشههایی که در ساختمان به کار میروند باید از ترکیب موادی ساخته شوند که ثبات ویژگیهای شیشه در طول زمان را تضمین نمایند. بهترین متریال کاربردی در نمای خشک چه موادی هستند؟ معایب اجرای نمای خشک در مقایسه با روش سنتی آنقدر ناچیز است که می توان از آن چشم پوشی نمود. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله وهمچنین حس زیبایی شناسی و گرایش انسان به سمت زیبایی ، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که بطور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های اجرای نمای خشک و مدرن در نماسازی از محورهای آن بوده است و موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما می باشد که البته سیستم های نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که به تفصیل در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد.

فیلم اجرای نمای خشک

 Art​ic​le was c reat᠎ed wi th https://behsaznama.com Content Generator Demoversi᠎on .

پانلهای بتنی پیش ساخته برای تمامی شرایط آب و هوایی مناسب و قابل اجرا هستند ولی بیشتر در شرایط آب و هوایی سخت مورد استفاده قرار میگیرند چرا که استفاده از مصالح بنایی یا بتن درجا در آب و هوایی که خطر یخ زدگی وجود دارد به دلیل سرعت پایین عمل آوری سیمان پرتلند مشکل ساز است. نکته : نمای سیمانی ساختمان عایق حرارتی و رطوبتی محسوب نمیشود و در مناطقی که بارندگی و رطوبت زیادی وجود دارد بدلیل ایجاد نم و رطوبت گزینه مناسبی نیست. نمای آبساب از لایه آستر با نمای ماسه سیمان سفید یا رنگی و لایه نهایی سیمانی تشکیل می شود. عایق حرارتی یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده نما خشک است. اولین مزیت این آجر استفاده از رنگ طبیعی در مواد اولیه و تشکیل دهنده آن می باشد; این امر موجب عدم تغییر رنگ آن می شود. این آجر به خاطر تنوع بالا در رنگ و سایز به خوبی پاسخگوی نیازهای طراحان بوده است. تنوع طرح و رنگ آجر نما کد AP44 آذرخش باعث شده است که این نوع آجر برای طراحان معماری و طراحی نما ساختمان بسیار جذاب بوده و استفاده از آن در صنعت ساختمان ایران رواج زیادی داشته باشد. آجر نما نسوز کد AR51 آذرخش با توجه به مواد اولیه مرغوب و همچنین پخت در شرایط استاندارد و در کوره با حرارت تحت کنترل صورت میگیرد. Th is po​st w as w ritten ​by https://behsaznama.com C ontent Gen erator Demov᠎ersi on!

کابرد اصلی اجر نسوز پوشش داخلی کوره ها و همچنین آجر نما در ساختمان سازی می باشد. این رنگهای نسل جدید برای ایجاد پوشش بافت در سطوح مناسب هستند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک میشوند و بو ندارند. های ساختمانی در جهان به عنوان اصلی ترین و منحصر به فرد نمای طراحان و معماران در مراحل اولیه اجرای پروژه نمای خشک انتخاب شده و در لیست مؤلفه های مهم و استراتژیک قرار می گیرد. اجرای این روش مدرن، با طراحی کادر متخصص پیشنهاد و به کارشناسان زبده جهت اجرا، ارجاع داده میشود. از مزیتهای کاربرد این روش با شما سخن میگوییم. اینک و با استفاده از امکانات موجود، این نوع نما با بکارگیری منابع تولید و عرضه متریال مرغوب مصرفی، به پیشرفتهای شایانی در عرصه تولید و اجرا، نائل آمده است. کاربرد نمای خشک، ضمن بهرهمندی از مزایایی نظیر سهولت کاربرد و صرفهجویی همه جانبه در هزینهها، به ارتقاء سطح کیفی کار نیز، کمک شایانی نموده است. مزایایی نظیر کاهش زمان عملیات نصب، سبک و کم حجم بودن مصالح و مقاومت در برابر زلزله و بالاتر بردن سطح کیفی کار، تنها بخشی از این مزیتها هستند.

اتصالات نمای خشک – شش تعیین مشکل

این موارد شامل مقاومت بالای ساختمان در برابر زلزله، سبک نمودن فونداسیون و کاهش حجم مصالح مصرفی و سرانجام کاهش قابل توجه در میزان عملیات ترمیم و بازسازی میباشند. مزیتهای دیگر حاصل از بکارگیری این روشهای نوین، شامل کاهش تلفات مصالح ساختمانی، رسانیدن میزان پرتی و دورریز به حداقل ممکن و امکان رگلاژ سازههای تولید شده میباشد. این روش بیشتر در زمان قدیم و در مواقعی که میزان شوره کم باشد مورد استفاده قرار می گرفت .این روش کمتر توصیه می شود چون باعث از بین رفتن سطح آجر می شود. در کل دو روش برای نصب آجرنسوز در ساخت وسازها وجود دارد. اشاره کرد. این در حالی است که این نما را از نظر نوع اتصالات نمای خشک به دو دسته اتصالات نمایان و اتصالات غیر نمایان تقسیم بندی می کنند. در دو دهه اخیر، با ورود این شیوه به صنعت نمای ساختمان در ایران، تحول بزرگی در زیباسازی و ایجاد نماهای مدرن و شیک، پدید آمده است. این روش از دهه ۷۰ میلادی در امریکا، بر روی نمای ساختمانهای بلند مرتبه و آسمانخراشها اجرا میشود. با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن معماری، صنعت دکوراسیون و ساختمان، نمای ساختمان و روش های اجرای آن هم دستخوش تغییراتی شده اند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کلیک کنید ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید