راز نهایی جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. نحوه اجرای آجر نما به این روش سادهتر است ولی به کارگیری آن باعث کثیفی بیشتری در روی مصالح نصب شده میشود. 1. عدم وجود تزئینات در نمای یک خانه مدرن ؛ تزئینات حذف می شوند و بسیار ساده خواهند بود. دیوار نمای مهار شده، عموماً با یک فضای خالی ۵۰ میلی متری بین نما و دیوار پشتیبان به صورت یک دیوار زه کش طراحی میشود. در این حالت به دیوار پشتیبان (در صورت وجود) هیچ بار بادی وارد نمیشود. در یک دیوار پردهای، بارهای ناشی از وزن نما، باد و زلزله مستقیماً از دیوار به قاب سازهای منتقل میشود. در این نوع نما وجود یک دیوار پشتیبان اجباری است. قطعه اول نقش مسلح کننده درز ملات را دارد و در دیوار پشتیبان جا داده میشود.

نمای خشک چیست

نماها بر اساس مصالح به کار رفته در آنها به انواع زیر تقسیم میشوند. صفحههای سیمانی الیافی صفحههای پیش ساختهای هستند که دارای مواد چسباننده از نوع سیمانی یا کلسیم سیلیکات سنتزی هستند و در آنها از الیاف برای تقویت خصوصیات کششی و خمشی استفاده میشود. نماهای کامپوزیتی دارای بدنه­ ای از جنس پلی اتیلن هستند که توسط لایه­ های آلومینیومی پوشش داده شده ­اند. تمام این عوامل سبب شده است که نماهای کامپوزیتی، گزینه­ ی مناسبی برای استفاده در ساختمان­ سازی باشند. سنگهای نما از نظر کیفیت کلی باید سالم، بادوام و خوش ظاهر بوده و در هنگام انتخاب باید به دوام و پایداری در برابر عوامل جوی، تغییرات ابعادی، مقاومت فشاری، تخلخل، پایداری در برابر نمکهای محلول و بخارات شیمیایی که احتمال میرود سنگ در معرض آن قرار گیرد توجه شود. موادی که برای خط تولید سنگهای مصنوعی به کار میروند طوری انتخاب میشوند که برای نما نیز قابل استفاده باشد. انتخاب سنگ مناسب، مشخص نمودن روش استخراج و ساخت، طراحی شیوه اتصال و نصب صحیح تمام اجزا سبب افزایش مزایای استفاده از سنگ میشود.

نمای مهار شده به میان قاب، تنها در سازههای قابی استفاده میشود و به دو صورت مهار شده و چسبانده شده طراحی میشود. دیوار نما میتواند در سازههای قابی و سازههای دیوار باربر استفاده شود. اندود سیمان پرتلند میتواند هم برای سطوح داخلی و هم برای سطوح خارجی مورد استفاده قرار گیرد. Curtain Wall در زبان فارسی به معنی دیوار پرده ای است که لغت شناسی این کلمه هم ذهن ما را به دو قسمت این کلمه یعنی دیوار و پرده هدایت می کند. استفاده از نمای سرامیکی کاربردهای زیادی در حوزه معماری دارد ، سرامیک پرسلانی زیرمجموعه ای از تایل های سرامیکی است که نبست به تایل های دیگر مقاوم تر است. انواع سرامیک خشک نما که با عنوان نمای پرچلین نیز شناخته میشود، یکی از جدیدترین و مدرنترین سبکهای اجرای نما در جهان است. به تازگی، در ساخت اینها از متریال و تکنولوژیهایی استفاده میشود که استحکام و مقاومتشان را چندین برابر کرده و حتی در برابر فشار بالا نیز مقاومت بینظیری دارند. نبشیهای تکیه گاهی نباید سرتاسری باشند و بیشینه طول آنها به ۶ متر محدود میشود.

فیلم اجرای نمای خشک

در روند تهیه آجر، پس از خشک شدن خشتها، آنها را در کورهای میچینند. ارتباط درون و بیرون که دو جهان و دو حال و هوای متفاوت را تداعی میکنند آنقدر مهم بود که باعث شد هم ورودی و پنجره و هم نما نیز در ذهن انسان نقش یک مفصل را بازی کرده و هرکدام از آنها تبدیل به مکانی خاص گردند. از نظر ایمنی هم کیفیت آن کاملا مورد تایید است. برای زیبایی و جذابیت ساختمان ها در شب از نورپردازی استفاده می شود . سنگهای ساختمانی طبیعی به دلیل زیبایی ظاهری و هزینه نگهداری پایین، یکی از رایج ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده در نمای ساختمانها به شمار میروند. تضاد رنگ بین آجر نما نسوز کد AP392 آذرخش و بند چه در طراحی داخلی و چه در طراحی نما اثر زیبایی آن را دو چندان میکند. عایق مناسبی در برابر صوت ، حریق و رطوبت می باشد. اجزای تشکیل دهنده نمای خشک عایق حرارتی، چهار چوب نگهدارنده، فضای تهویه و مصالح و اتصالات میباشد . This post has been c​re ated  by https://behsaznama.com nbsp;C onte nt G᠎enerat᠎or D em᠎oversion.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نما لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید