راهنمای جزئیات اجرای نمای سنگ خشک برتر!

از مزایای نماهای آجری می توان به عدم احتیاج به نگهداری آن ها اشاره کرد. یک نمای آجری می تواند تا سال ها بدون نیاز به تمیز شدن ظاهر اولیه خود را حفظ کند. علاوه بر آن، این قدرت را دارد که عملکرد یک ساختمان را کاملاً دگرگون کند و این بهبود عملکرد نیاز به انتخاب بهترین متریال ها برای نمای ساختمان دارد. این متریال در طرحها و رنگهای مختلفی تولید میشود و هر شخصی میتواند بنا بر سلیقه خود نسبت به انتخاب یک نوع آن اقدام کند. طراحی نمای ساختمان به دو صورتی مدرن و کلاسیک انجام میشود و در هر دو صورت امکان استفاده از سرامیک خشک در نما وجود دارد. اجرای نما در ساختمان ها معمولا به سبک های مدرن و کلاسیک می باشد. تقارن یکی از اصول جدایی ناپذیر طراحی و اجرای نما خشک کلاسیک است و نوعی سیستم اصیل می باشد. این ویژگی نمای خشک سبب شده تا بسیاری از مشکلاتی که طراحان، مهندسان، متخصصان و مدیران پروژه ها با آن روبرو هستند، برطرف شود و با استفاده از این مصالح در هر سایز، ضخامت و رنگی که لازم است، به بالا رفتن کیفیت نما و اجرای کامل طرح مورد نظر خود خواهند رسید. یکی از ویژگیهای متمایز معماری نئوکلاسیک، تأثیر دیوار است که به هر قسمت از آن شخصیت منحصر به فردی می بخشد.

متریال نمای خشک

مهم­ترین ویژگی این متریال، قابلیت شکل­پذیری آن است؛ به طوریکه معماران می­ توانند هر طرحی که در ذهن خود دارند را توسط کامپوزیت­ ها اجرا کنند. برای ساخت این متریال، دانه ­های گرانیت، مرمر و سرامیک را درون چسب ­های مصنوعی و طبیعی ریخته و پس از خشک شدن در اندازه­ های دلخواه، برش می ­دهند. شیشه از متریال های زیبایی است که می تواند به عنوان عنصر اصلی تشکیل دهنده نما مورد استفاده قرار گیرد. آجر می تواند یک متریال فوق العاده زیبا باشد که در عین داشتن حس گرم و دعوت کننده، در تناسب با معماری مدرن قرار بگیرد. بر اساس سبکهای استفاده شده در نمای خشک، متریال متفاوتی می توان در آن به کار برد. از دیگر مزایای سیستم نمای خشک می توان به کیفیت بالای اجرای کار اشاره نمود. ناگفته نماند که بزرگترین شرکت تولیدکننده در ایران، می توان به اکوآرک اشاره نمود چرا که در تولید انواع نما های ساختمانی از جمله سرامیک مدل خشک نیز فعالیت داشته و در انواع مختلف به فروش این محصول می پردازد. از جمله این خصوصیات می توان به مقاومت بالای این متریال در برابر رطوبت اشاره کرد. تایل های پرسلانی معمول در ابتدا ترکیب و خشک می شوند و سپس در دمای 400 kg/cm2 تحت فشار قرار می گیرد.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

در این روش سرامیک خشک پرسلانی مجوف با مقطع مخصوص طراحی شده به صورت شیاردار ، بر روش ریل های آلومینیومی افقی قرار می گیرند و ریل های افقی بر روی زیر سازی آهنی یا آلومینیومی متصل می شوند. نما چوبی به دلیل استفاده از چوب ترمووود در ساختار آن،در برابر کپک ، حشرات موذی و موریانه مقاوم می باشد. ۲- به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا cladding می­گردد. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزا بهتر است از رنگ های ضد زنگ استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. این سیستم در صنعت ساختمان، به طور گسترده جهت پوشش نما، دیوار های داخلی و خارجی و حتی سطوح بام (در معرض باران) استفاده می شود. در دو دهه اخیر، با ورود این شیوه به صنعت نمای ساختمان در ایران، تحول بزرگی در زیباسازی و ایجاد نماهای مدرن و شیک، پدید آمده است. ​This c on᠎te nt w​as generated wi th https://behsaznama.com C ontent Gen erat᠎or Demoversion​.

پروسه پخت تایل ها در دمای بالای 1200 درجه سانتی گراد نما انجام می شود. خرید و فروش این محصول از سایت های معتبر ایرانی انجام می شود و شما می توانید این نما را از فروشگاه های آنلاین سفارش دهید. باید در نظر داشت که سیستم کاملاً بستگی به نوع زیرسازهای مورد استفاده دارد، چرا که مواد چسباننده مناسب و تکنیک های نصب صحیح در اجرای نصب بسیار مهم است. نمای سرامیک خشک پرسلانی dry porcelain ceramic جزء به روز ترین نماهای ساختمانی روز دنیاست که به روش نصب خشک اجرا می گردد .سرامیک خشک پرسلانی به عنوان بخش CLADDING پوشش نمای سرامیک خشک پرسلانی می باشد، که مهمترین بخش این نوع نما می باشد و می بایستی استحکام کافی در مدول منفرد و کمترین جذب آب ممکن را داشته باشد. قبل از اجرای نمای سرامیک خشک، متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و در نهایت باعث سقوط آن می شود که در این صورت خطرات جبران ناپذیری دارد. این کار باعث میشود که امنیت و مقاومت نما بیشتر شود و خطر سقوط آن از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید