زمان مناسب زمان برای شروع نمای کامپوزیت ساختمان

با ظهور مدرنیسم در معماری و شروع عصر مدرن و همزمان با روی کار آمدن معماران تحصیلکرده و مجرب و همچنین علاقه مندی وافر به ایجاد ساختمانهای بلند مرتبه و ساخت و سازهای صنعتی، استفاده از مصالح پیشرفته بیش از ییش مورد توجه طراحان و مجریان ساختمانی قرار گرفت و طی چند سال اخیر، استفاده از ورقهای کامپوزیت آلومینیومی به عنوان یکی از مصالح پیشرفته، آنچنان مورد استفاده قرار گرفته که امروزه به یکی از اصلیترین مصالح مورد استفاده در نماهای ساختمانی کشور مبدل شده است. کامپوزیتها به معنی مواد ترکیبی، درواقع یک کلاس منحصربهفرد از مواد هستند که از ترکیب دو یا چند ماده جداگانه تشکیل شدهاند. نمای كامپوزیت ساختمان ازدو لایه ورق نازك آلومینیوم و یك لایه پلاستیك و پوشش نهایی رنگ تشكیل شده است و با توجه به مواد تشكیل دهنده و رنگ ، تنوع زیادی داشته و به دلیل ابزار خوری ، اجرای نماهای متنوع و قوس دار ، سبكی و راحتی در اجرا ، طرفداران زیادی پیدا كرده و روز به روز استفاده از آن بیشتر می شود. نمای آلومینیومی در سیستم های پوششی غیر سازه ای جهت پوشش دادن به دیواره های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

اطلاعات محرمانه نمای کامپوزیت که فقط کارشناسان از وجود آن اطلاع دارند

طراحی و عملکرد این نما در مقایسه با گزینه های دیگر اجرای نما یک ابتکار در ساخت و ساز مدرن است که در آن دیوارهای خارجی، جزئی از ساختار اولیه ساختمان نمی باشند، بلکه تنها نقش یک پوشش روی فضای داخل را دارند. این وزن کم، جا به جا کردن و نصب نما را آسان تر می کند. یکی دیگر از مراحل نصب نمای کامپوزیت روش ریلی(Hanging) است. و پانل های کامپوزیت، به شکل کاست بر روی زیرسازی آهنی به صورت برگرداندن لبه ورق و یا نبشی آلومینیومی با پیچ یا پرچ نصب میشوند. مزایای نمای کامپوزیتی آلومینیومی چیست؟ قابلیت ضد فرسایش در برابر زنگ زدگی و خوردگی در برابر رطوبت و باران های اسیدی از دیگر ویژگی های کانکس با نمای کامپوزیت است چرا که جنس ورقه ها از نوع آلومینیوم بوده و همانگونه که می دانیم این متریال در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم است.تمیزی کانکس کامپوزیت در طول زمان به دلیل عدم جذب ذرات معلق در هوا و آلودگی های محیطی ، سبک بودن و ضد حریق بودن کامپوزیت ، ایجاد فضای خالی واکوستیک بودن آن نیز از جمله موارد استفاده بیش از پیش و مزایای اصلی کانکس کامپوزیت بشمار می روند. مغز دارای یک مرکز پاداش است، که شروع به ترشح دوپامین و مواد شیمیایی میکند و زمانی که میخوریم احساس خوبی به ما دست میدهدو با لذت از غذا خوردن احساس سیری هم میکنیم و دریافت مواد مغذی تعدیل میشود. Th is data has  be en gen erat᠎ed wi th t he  he᠎lp of behsaznama Conte​nt G​en erator D emover᠎si​on​!

ممکن است زمانی که نام نمای کامپوزیت را می شنوید به یاد متریال های مختلفی بیفتید. نماهای آلومینیومی در قرن 19 با گسترش تولید و کاربرد پنل های شیشه ای در سطح شهرهای بزرگ جهان ظاهر شدند و از سال 1930، یعنی زمانی که آلومینیوم برای نخستین بار در تاریخ به عنوان یک متریال ساختمانی تولید شد، گسترش بیش تری پیدا کردند. کامپوزیت آلومینیومی را می توان در هر نوع ساختمانی مورد استفاده قرار داد. در ادامه به بررسی و برآورد انواع مصالح ساختمانی مورد نیاز در هر متر مربع زیربنا در الگوهای متفاوت ساختمانی خواهیم پرداخت. سبک بودن نمای کامپوزیت: یکی از دلایل مهمی که در اجرای پروژههای ساختمانسازی از این مواد استفاده میشود این است که ورقهای کامپوزیت دارای وزن کمی حدود ۸ – ۵ کیلوگرم در هر مترمربع میباشند که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان دارای وزن بسیار سبکتری میباشد. پر واضح است که با وجود این گوناگونی، چه از نظر طراحی نمای کامپوزیت و چه از نظر کاربرد در اماکن مختلف از نمای کامپوزیت مغازه گرفته تا نمای کامپوزیت ساختمان مسکونی هیچ محدودیتی برای استفاده از این متریال وجود ندارد.

مهمترین دلایلی که باعث شده تا این نوع نمای فلزی بسیار موردتوجه قرار بگیرد، سهولت اجرای آن و وزن کم سازهای است که بهموجب استفاده از آن روی کل ساختمان افزوده میشود. سپس ورقهای کامپوزیت را از طریق پیچ و پرچ بر روی این شاسی ها سوار کرده و فضای بین پنلها را جهت ضد آب شدن نما با تسمه یا چسبهای سیلیکونی پُر میکنند. کامپوزیتها خود انواع مختلفی دارند که دامنهی کاربرد آنها را بیش از پیش کرده است. ورق های کامپوزیت انواع مختلفی دارند که ویژگی خاصی هر کدام در ادامه این مطلب شرح داده می شود. آلومینیوم کامپوزیت پانل طیفی (رنگی): در این مدلها سطح بین ورق بوسیله رنگ براق خاصی پوشانده شده که باعث ایجاد حس لطافت و رنگارنگی میگردد. بسیار مهم است که در پایان کار درز میان ورقه ها بصورت کامل پوشانده شوند. برای طراحی و اجرای نمای ساختمان ها امروزه شاهد سبک ها و مصالح متفاوتی هستیم که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. ما در اینجا به شما میگوییم که مزایا و معایب استفاده از چنین نمایی در طراحی نمای ساختمان و حتی طراحی داخلی ساختمان چیست. با توجه به این که نما غیر سازه ای به شمار می آید، می توان برای اجرای آن از متریال های سبکی مانند آلومینیوم استفاده نمود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ادامه مطلب لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید