فوق العاده روشن ساده روش‌ها متخصصین از برای تبلیغ اجرای نمای خشک آجر استفاده کنید

اجرای نمای آجری با ملات سیمان: از روش ­های سنتی برای نصب آجر نما بر روی ساختمان، استفاده از ملات سیمان است. معماران ایرانی کوشیدهاند تا با کاربرد گسترده آجر در گونههای مختلف تزئینی حالت ارگانیک این ماده را در ارتباط با شکل بنا حفظ کنند. به این دلیل که هیچ گونه بار مرده ای از ساختمان را تحمل نمی کند و تنها نیرویی که بر آن وارد می شود وزن خود نما و نیروی بادی است که با احتساب شرایط آب و هوایی و ارتفاع ساختمان بر نما وارد می شود. در این مقاله ابتدا به معرفی نمای GFRC و مزایای آن و سپس به طبقهبندی انواع آن میپردازیم. در قسمت بعد تفاوت بین GFRC و GRS را بررسی کرده و معایب و مزایای GFRC را توضیح میدهیم. تفاوت این بتن با بتن معمولی در چیست؟ تفاوت این بتن با بتن معمولی در جایگزینی فولاد با الیاف شیشه برای بهبود مقاومت کششی بتن است. GFRC یا جی اف آر سی مخفف بتن الیاف شیشه بوده که به نمای خشک هم معروف است. در جی اف آر سی به جای فولاد از الیاف شیشه برای تقویت بتن استفاده میشود. تقویت کننده الیاف شیشه منجر به تولید محصولی با مقاومت خمشی و کششی بسیار بالاتر از بتن معمولی میشود و امکان استفاده از آن را در کاربردهای نصب نماهای نازک فراهم مطالب بشتر میکند. ᠎Th is ​post was do᠎ne wi​th  https://behsaznama.com  Con᠎tent G ener at or DE᠎MO !

اجرای نمای خشک آجری

کامپوزیتی است که از سیمان پرتلند، سنگدانه ریز، آب، پلیمر اکریلیک، تقویت الیاف شیشه مقاوم در برابر قلیایی و مواد افزودنی تشکیل شده است. از آنجا که این الیاف مانند فولاد زنگ نمیزنند، بنابراین نیازی به محافظت از پوشش بتن در برابر زنگ زدگی نیست. ترکیب صحیح این مواد و تولید کامپوزیت با تناسب و یکپارچگی کامل، امکان استفاده از بتن را برای سطوح ناهموار و منحنی فراهم میکند. در جی اف آر سی (GFRC) از الیاف بتنی و مواد افزودنی برای بهبود خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی بتن استفاده میشود. الیاف موجود در ترکیب این امکان را فراهم میکند که GFRC در ضخامت کمتری نصب شود. الیاف شیشه به کار رفته در آن مقاومت کششی بالاتری نسبت به فولاد دارد. به عنوان یک ماده مهندسی، خصوصیات جی اف آر سی یا GFRC بسته به ترکیب مواد سازنده آن میتواند متفاوت باشد. همیشه نمای ساختمانها و خانهها به خصوص نمای جی اف آر سی – GFRC هستند که ظاهر یک شهر را میسازند. جدیدترین تکنولوژی موجود در زمینه نما و مبتنی بر بتن، نماهای GFRC است که علاوه بر زیبایی نما، مزایای بسیار زیادی در راستای کند کردن روند فرسایشی نمای خارجی ساختمان، جلوگیری از هدر رفت انرژی، کم شدن هزینههای مرتبط با نما، خاصیتهایی همچون مقاومت در برابر آب، آتش و…

با توجه به مقاومت بالای GFRC ، تولید قطعات با ضخامت ۳۰.۱۲ میلی متر امکانپذیر است. همچنین وزن کم این محصول به دلیل ضخامت کم، تولید قطعات ظریف و بزرگ با طرحهای متنوع و پیچیده را امکانپذیر میکند. بنابراین پنل پوششی نما به این روش میتواند تا ۷ برابر کمتر از یک پنل پیشساخته بتنی وزن داشته باشد که به طور معمول در هر کیلومتر مربع در حدود ۳۰ کیلوگرم است. در یک طرح اختلاط معمول، مقاومت فشاری حدود ۸۰۰۰ تا ۶۰۰۰ psi است. ممکن است تصور کنید نمای آجری دارای مقاومت کمی می باشد و امکان نفوذ رطوبت به آن بسیار بالاست. مزیت دیگر دیوار پشتیبان بلوکی، سختی بالای آن است. اجرای نمای خشک آجری یا مصالح دیگر نه تنها امنیت نما را افزایش میدهد، بلکه خیال شما را از بابت احتمال سقوط مصالح نیز راحت میکند. از دیگر مزایای قطعات جی اف آر سی پیشساخته، تعمیر سریع و تعویض قطعات جدید به جای اجزای کلی نمای آسیب دیده است.

بنابراین وزن اجزای جی اف آر سی بسیار کمتر از اجزای بتنی پیش ساخته سنتی است. وزن کم GFRC امکان اجرای آنها بر روی سطوح ساختمان را راحتتر، سریعتر و بدون چالش میکند. در بسیاری از بازارهای بین المللی از GFRC به عنوان GRC – Glassfibre Reinforced Concrete یاد میشود. همزمان با پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت در زمینه ساخت نما هم روز به روز بیشتر میشود. باور ما این است با بهرگیری از امکانات فنی و مهندسی اجرای نما در کنار دانش مهندسین جوان و خوش آتیه می توان گامی موثر و کار آمد در معماری و صنعت ساختمان برداشت و شرکت عمران تجارت فاطر از تمام توان فنی و مهندسی خود در جهت ارتقاع صنایع نوین ساختمان استفاده خواهد کرد. نماهای سنتی به مرور زمان جلوه خود را از دست داده و دچار فرسایش، ترک و حتی ریزش میشوند؛ اما با استفاده از نسل جدی نمای GFRC، میتوان این مشکلات را مرتفع کرد. معماران و انبوه سازانی که سرعت و زمان اجرای پروژه های ساختمانی، برای آن ها در اولویت قرار دارد، اجرای سیستم آجر نمای خشک بهترین انتخاب برای آن ها می باشد. می توان بر اساس نوع پروژه و لزوم سازه های زیر ساخت را آبکاری و بر افزایش عمر مفید آن افزود.

دیدگاهتان را بنویسید