قانون دو دقیقه برای نمای سنگ

سفید، نخودی، طیف رنگی خاکستری تا قهوه ای و همچنین قرمز تنها بخشی از تنوع رنگی این سنگ نما است. سنگ نمای آنتیک معمولا مصرف دکوراتیو دارد و در بخشی از نمای ساختمان مخصوصا نمای سنگی دور پنجره استفاده می شود. به این سنگ نما اصطلاحا سنگ آنتیک گفته می شود. همان طور که گفته شد قبل از نصب سنگ به نمای سنگی رومی لازم است سنگ مورد نظر عاری از هرگونه خاک باشد تا به درستی به نما متصل شود. سنگ چینی به مرمریتی گفته می شود که بافتی تمام بلورین، دانه ریز و هم اندازه دارد و در مناطق دگرگونی با شدت کم تشکیل می شود. سنگ چینی کریستالی ، بافتی تمام بلورین، دانه درشت و هم اندازه دارد و در مناطقی تشکیل می شود که شدت دگرگونی متوسط تا زیاد باشد. در یک دسته بندی دیگر می توان سنگ نمای چینی را بر اساس بافت و طرح کلی آن در دو دسته ابری و کریستالی معرفی نمود. سنگ کاری ستون ،نوعی عظمت و شکوه خاصی را به نمای بیرونی ساختمان و یا فضای داخلی ساختمان میدهد.این عظمت و زیبایی را میتوانید در دوره های پیش قدیم مثل دوره ی تخت جمشید مشاهده نمایید.مقاومت و پایداری این ستون ها که با سنگ تزیین شدند نشان دهنده ی عظمت استفاده از سنگ و پا برجا ماندن آن از قدیم تاکنون بوده است.

نمای خشک مدرن – هرگز پایان می‌یابد، به جز…

در ادامه با انواع شکل سنگ نما آشنا می شویم. از پرکاربردترین انواع سنگ های رسی که در ایران یافت می شود، سنگ های شیست می باشند. این سنگ یکی از سنگ های صادارتی در کشور ایران است. سنگ های طبیعی تنوع رنگ بیشتر و مقاومت بالاتری دارند. برای استفاده در نما نباید از سنگ های کوهی آزاد در طبیعت استفاده شود. این سنگ نما از دوام بسیار بالایی در محیط های صنعتی برخوردار است. لایمستون بسیار نرم بوده و از مقاومت بسیار پایینی برخوردار است لذا عمدتاً برای ابزارزنی و کار حجمی استفادهشده و برای فضاهای خارجی قابلاستفاده نمیباشد. این سنگ به دلیل دارا بودن دو ویژگی مقاوم بودن در برابر تغییرات اقلیمی و درعینحال نرم بودن، در کارهای ابزارزنی نیز قابلاستفاده میباشد. طراحی نمای سنگی کمک می کند تا ارزش ساختمان دو چندان شده و به زیبایی های ظاهری آن نیز افزوده شود. در واقع سنگ قواره با حذف گوشه های تیز و زاید سنگ لاشه به دست می آید. سنگ نمای مرمر باید با ضخامت ۴ سانتیمتر و با گیره هایی از فولاد ضد قیمت اجرای نمای خشک زنگ اجرا شود. این سنگ ها به دلیل ساختار ضعیف خود استحکام چندانی ندارند و حداقل ضخامت آنها برای استفاده در نما باید بیشتر از ۸ سانتیمتر باشد. This ᠎post was w​ri tten by G᠎SA  Con tent​ G᠎ener ator Demover si​on !

این گروه با مهارت ویژه و بخصوص خود نمای ساختمان شما را پیچ و روپلاک نما و نماشویی می کند. شما نمی توانید تراورتن مرطوب را نصب کنید. شاید بخواهید سنگ را قبل از خرید مشاهده کنید. پس در زمان خرید سنگ مرمریت به این نکته توجه کنید. ۱-سنگهای گرانیت و مرمریت را اسکوپ کنید. سنگ های مرمریت ، از جمله سنگ های ساختمانی مستحکم هستند که از گذشته تا کنون ،مورد استفاده قرار گرفته اند.اگر به ساختمان های قدیمی نگاه کنید،سنگ مرمریت لاشتر یا کریستال چینی را خواهید دید که همچنان سالم هستند! این سنگ به سه دسته کلی سنگ نمای چینی سفید، چینی خاکستری و چینی کریستال تقسیم بندی می گردد. سنگ چینی ابری دارای نوارهای غیرموازی از تمرکز کانی های روشن و تیره است. برای روشن کردن لایه دوباره روی همین آیکون کلیک کنید تا لامپ روشن شود. 5. برای نصب و اجرا این سنگ نما به اسکوپ و ابزارهای غیر آهنی نیاز پیدا می کنید. سنگ مرمر ، سنگ دگرگونی آهکی است که بر اثر فشار و حرارت در حین دگرگونی و تبلور مجدد، بافت بلورین متمایزی پیدا می کند. تأثیر مصالح بر منظر شهری: از سوی دیگر، هنگام انتخاب مصالح، باید به مصالح ساختمانهای همجوار نیز توجه کرد و انتخابی هماهنگ با آنها داشت.

قیمت نمای خشک

این سنگ ها به دلیل غلتیدن در مسیر رودخانه ، گردگوشه هستند و با قطر حداقل ۱۵ سانتیمتر در نماسازی مورد استفاده قرار می گیرند. حداقل عرض و ارتفاع آنها به ترتیب ۲۰ و ۱۵ سانتیمتر است. چون نمای ساختمان حداقل منفذ را به بیرون داشت جلوی باد و باران، گرما و سرما و نفوذ عوامل حیوانی و انسانی را میگرفت، ولی ساختمان را از نور و تهویه لازم محروم میکرد. به همین عبور آب و رطوبت از تخلخل های شبکه شده درون سنگ باعث نفوذ رطوبت به پشت سنگ و داخل ساختمان در طولانی مدت می شود و منجر به آسیب دیدگی گچ دیواردر درون ساختمان می گردد. به عنوان مثال، باید هنگام انتخاب سنگ نما در مناطق پرباران به جذب آب و جذب رطوبت آن توجه کرد. 2. میزان جذب آب در تراورتن نسبت به نمونههای دیگر سنگ نما بالاتر است. بافت این سنگ به صورت لایه لایه بوده و به رنگ های سفید، خاکستری، خاکستری سبز، آبی خاکستری و اخرایی یافت می شود. در نتیجه راویز کاری (رابیتس کاری) چسبندگی بین نما و ساختمان رو بیشتر کرده، وزن سنگ های نما رو تحمل می کنه و استحکام و طول عمر نما رو افزایش میده.

دیدگاهتان را بنویسید