مقاله غیرمعمول روش های فریبنده اجرای نما را آشکار می کند

نصب این پروفیل ها برای صاف کردن سطح زیرین سنگ های اتصالات نمای خشک نما هست. نوع زیر سازی نما هم برای متریال متفاوت، مختلف هست. با توجه به اینکه سنگ ها توسط ملات بر روی بنا یا یک سازه قرار گرفته و نصب می گردند و سطح هموار و مسطحی را برای آن سازه به وجود می آورند امکان پیاده سازی سنگ در طرح و اشکال و ابعاد مختلف و متفاوت وجود دارد. سنگ های آماده شده، روی سطح ملاتی که در زیر اون ها ریخته شده، قرار می گیرند. مصالحی که برای نمای خشک استفاده می شود عبارتند از صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی فوق العاده فشرده، الیاف سلیکات کلسیم، ورق آلومینیوم، کاشی، آجرهای سفالی و … پشم سنگ به عنوان متریالی مناسب جهت اجرای عایق حرارتی و صوتی در ساختمان سازی به خصوص ساختمانهای سبک مانند سیستم سازه ای LSF که معمولا یک جانب نمای آن از متریال هایی مانند فایبر سمنت برد (سمنت بورد) ، ترموود و یا Boardex و یا متریال های مختلف و یک جانب آن از داخل گچبرگ است ، مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات و گزارشها مبنی براین است که طراحی فضای سبز خصوصی برای محیطهایی همچون باغ ویلا با رفاه و سلامت ما مرتبط است مطابق با فرضیه جبران در بهبود و گسترش فضای سبز، باغهای خصوصی در بحث نگهداری بهتر محافظت میشوند.

آیا اجرای نما ارزش [$] برای شماست؟

اما نکته دیگری که به استفاده از سرامیک سایز بزرگ در نمای ساختمان و طراحی معماری آن کمک میکند، قابلیت چاپ بر روی آن است. موضوع اقلیم و معماری سنتی در هر منطقه ازایران و جهان از موضوعات تأثیرگذار بر روی شکل و ظاهر ساختمان ها بوده است لذا با توجه به این موضوع استفاده از آجر که یکی از قدیمی ترین مصالح می باشد به عنوان نما در اقصی نقاط دنیا رواج داشته است. به این روش ها اسکوپِ سنگ میگن. در این روش چسب مورد استفاده مانند یک ماده الاستیک عمل میکند و ضربات و ارتعاشات وارده به ساختمان و نما را خنثی میکند. مورد دوم بحث تهیه جواز ساخت و انتخاب مهندس مشاوره جهت همکاری در پروژه می باشد. در روش اول با استفاده از گیره های مخصوص که زبانه چوب نما در داخل آن قرار می گیرد می توان عملیات نازک کاری نهایی را اجرا نمود و در روش دیگر می توان با استفاده از پروفیلهای چوبی و یا آلومینیومی و عمود بر جهت ترمووود نما، بستر مناسب جهت نصب چوب نما را فراهم آورد. فراموش نشود که جهت پیادهسازی این روش اجرای نمای آجری ابتدا باید “پلاستر سیمانی” روی دیواری که محل نصب آجر است، اجرا گردد. This  post h as ​been done wi th t he help of behsaznama  C ontent G enerator ᠎DEMO.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

اگه سنگ بزرگ باشه باید از تعداد بیشتری شیار و سیم برای پشت اون استفاده بشه. روش شیار زنی و سیم آرماتوربند: برای اسکوپ کردن سنگ ها، شیار هایی رو به وسیله دستگاه فرز در پشت سنگ ایجاد کرده و این شیار ها رو با سیم آرماتوربند به هم وصل می کنیم. دقت شود از رانر به جای ریل استفاده نشود چون رانر فاقد شیار است و لاستیک ها به خوبی در رانر جا نمی افتند و کارایی لازم را نخواهند داشت. وزن نما در اجرای نمای خشک نسبت به روش سنتی بسیار سبکتر است. روش های دیگه ای هم وجود دارن که میتونیم سنگ نما رو به وسیله اون ها مهار کنیم مثل استفاده از چسب های مخصوص، استفاده از دوغاب مرغوب برای پشت سنگ ها به جای نخاله های ساختمانی، استفاده از رابیتس، استفاده از گیره های اسکوپ پروانه ای یا پایه دار برای پشت سنگ ها مثل تصویر زیر و سایر روش هایی که میشه از اون ها استفاده کرد. برای اینکه سنگ کاری نما با مشکل مواجه نشه و سنگ ها بعد از مدتی شل و پرتاب نشن، از روش های مختلفی برای ایجاد گیرش بیشتر بین سنگ و ساختمان استفاده میشه.

همچنین اگه سنگ ها نصب شده باشن و بعد از اون نیاز به محکم کردن و مهار اون ها پیدا بشه، میتونیم از روش پیچ و رول پلاک کردن برای این کار استفاده کنیم. این کار به وسیله بند کشی نبشی ها انجام میشه. 3- تراز کردن نهایی سطح کار هم در این مرحله و با تراز کردن نبشی ها صورت می گیره. 2- سپس پروفیل هایی مثل نبشی رو که از قبل انتخاب شدن، روی پوسته ی ساختمان نصب می کنن. اما بعضی دیگر سطح صافی دارن و نمیتونن گیرش محکمی با ملات زیرین ایجاد کنن. 4- در نهایت پروفیل ها در نقاط مخصوصی جوشکاری میشن تا بتونن وزن نما رو تحمل کنن. 5- در برخی از نماکاری ها هم بعد از مراحل بالا، از توری رابیتس در زیر سازی استفاده میشه که توسط میلگرد به شاسی کشی متصل میشه و روی اون سیمان و دوغاب ریخته میشه. بد نیست بدونین که دوغاب ترکیبی از سیمان سفید و پودر سنگ به همراه آب هست. دوغاب ریزی و سنگ کاری در مراحل بعدی، روی این زیرسازی انجام میشه. مراحل اجرای زیر سازی چیست؟ Th​is ᠎data h as  be᠎en generated wi th the he​lp of G SA Content G enerator ​DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید