میل به اجرای نما؟ 10 دلیل زمان آن است توقف!

حالآنکه روشهای نوین اجرای سیمان نما مثل شاتکریتها و پاششهای حرفهای تا اندازه زیادی این مشکل را برطرف میکند. معماری مدرن در قرن بیستم رواج پیدا کرد و با طرحهای قدیمی که از پیچیدگیهای زیادی برخوردار بودند به مخالفت برخاست. این آجر های سرامیکی برش شده خشک ، به راحتی قابل رقابت با انواع مختلف سرامیک هستند. دلیل این امر استفاده از سرامیک خشک است که در دو پوسته ساختمان به کار رفته و ایمنی زیاد و کم هزینه بودن طولانی مدت برای سازندگان و اپراتورها به سمت نمای سیستم های سنگی و گوشته و همچنین سرعت بالای اجرای آن در حدود یک سوم از می توان زمان اجرای سایر سیستم ها را ذکر کرد. استفاده از این نما به لحاظ زیبایی شناختی ممکن است در مدت زمان طولانی خوش آیند نباشد. در حقیقت ، این نوع سرامیک به طور کلی به عنوان سرامیک های چینی در نظر گرفته می شود که نسبت به کاشی های سرامیکی غیر چینی از مزایای بالایی برخوردار است. اولین چیزی که در طراحی نما باید مورد توجه قرار بگیرد کاربرد ساختمان است، زیرا ساختمان های مسکونی با ساختمان های تجاری نمای متفاوتی دارند، این تفاوت از نظر نما و مصالح به کار برده شده است. This con​tent w as gen er᠎ated wi th t​he he᠎lp of G᠎SA Con tent Ge᠎ne rato​r  DEMO !

اصول اجرای نما که از امروز می توانید بهره مند شوید

پیرامون مورد اول یعنی “عملکرد ساختمان” باید گفت، نخستین قدم در طراحی نما ساختمان توجه به کاربری آن است. توجه داشته باشید که نورپردازی نمای ساختمان باید به شیوه ای طراحی شود که خیره کننده نباشد و بر طراحی نمای خارجی ساختمان تاکید داشته باشد و اول خود نما به چشم آید و در مرحله بعدی نورپردازی نما جلب توجه کند. این امر سطح استحکام بسیار بالایی را برای تایل ایجاد می کند و از لحاظ تکنیکی و فنی خواص بالایی را به این متریال جهت اجرای نمای ساختمان می بخشد. گچ و رس مواد بسیار متداول است و سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد ، اما اکنون با دیدگاه های جدید (مانند فناوری نانو) ، در مقیاس اتمی و سلول واحد می توان در این مواد تغییراتی ایجاد کرد ، بنابراین خواصی دارند که قبلاً نداشته اند. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد.

سرامیک پرسلانی

پوشش آبگریز DN103 پایه حلال ضد جلبک، قابل استفاده روی فلزات، کاشی، سرامیک، چوب های رنگ شده و نمای چوبی، سنگ، آجر نسوز نما و تمامی قسمت های نما و سطوحی که جذب آب ندارند، مانند نمای سنگی کاربرد دارد. به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر ۰٫۵ درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. بنابراین ، اگر با دیدگاه علمی پیشرفته ، مطالبی که سالها پیش منقرض شده اند ، مطالب در حوزه مواد پیشرفته خواهد بود و بالعکس ، اگر یک کاربرد بسیار رایج ، غیر علمی و غیر علمی حتی در .اجرای نما خشک سرامیک مجری نما خشک سرامیک نظر گرفته شود با یک ماده جدید برخورد خواهیم کرد. در حقیقت ، دلیل اصلی این سرامیک ها در جهان کاهش هزینه مصالح ساختمانی و هزینه های نگهداری ساختمان از نظر مصرف انرژی است. در حقیقت ، سرامیک خشک دسته دوم سرامیک های پیشرفته است و در اکثر موارد اکسترود شده تولید می شود. برخی از شناخته شده ترین مدل های نمای خشک عبارتند از : سرامیک پرسلانی ، کاشی و سفالینه ، کرتین وال ، صفحات آلومینیوم کامپوزیت و…

لازم به ذکر است که این اکلیپس ها کاملاً تایل سرامیک پرسلانی را احاطه کرده و از پایین و بالا آنها را سر جای خود نگه می دارد. کلیپس های بخصوصی برای بستن تایل های سرامیک پرسلانی وجود دارد که در زیر و بالای تایل ها از آنها استفاده می شوند. حال شما باید تصمیم بگیرید که طراحی این مجموعه چقدر ارزش دارد. در حال حاضر ، پیشرفته یا سنتی یک ماده ، به جای اینکه به خود مربوط باشد ، به مفاهیم و دیدگاههایی مبنی بر اینکه ماده بر اساس آن استوار می شود ، به این معنی که نوع نگرش به این مواد تعیین کننده ویژگی پیشرفته یا سنتی آن است. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط گروه فنی مهندسی داتام اجری می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند. ​Th᠎is data was done  by behsaznama Cont ent Gene᠎ra tor  DEMO᠎.

سه سریع راه برای مطالعه قطعات نمای خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نصاب نمای خشک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید