نمای سنگ: سامورایی رویکرد

نماهای پرده ای متحرک: در این نوع از نما قطعات نما بصورت متحرک و با قابلیت تغییر در شکل، ابعاد و فاصله اجرا می شوند. از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. با این وجود نباید بیش از حد مجاز از شیشه در نمای ساختمان استفاده کرد زیرا تلفات حراتی زیادتری نسبت به سایر مصالح خواهد داشت. نصب نمای خشک ساختمان مستلزم استفاده از ابزارهای زیادی است. برای بالاتر رفتن سطح عایقبندی کار در برخی از سیستمهای نمای ساختمانی کرتین وال، از لاستیکهای پلی آمید نیز استفاده میشود و استفاده از ترمال بریک (Thermal Break) در هر سیستم کرتین وال، مختص به خود آن سیستم طراحی خواهد شد. اما سایر نماهایی مانند چوب، آجر یا سنگ اینگونه نیست و بر روی دیواره خارجی ساختمان نصب میشود. به طور مثال در سیستم نمای کاور کپ (Cover Cap) یا اصطلاحا درپوش دار، پلی آمید روی لامل قرار میگیرد، اما در سیستم فریم لس استپ یونیت (Full Frameless)، پلی آمید درون خود لاملها جایگیری میشوند.

چرا نادیده گرفتن نمای خشک باعث ارزش زمان و فروش خواهد شد

نمای خشک، روشی نوین برای پوشش نمای ساختمان است که با مزیتهای فراوان توانسته توجه سازندگان و مالکان پروژهها را به سوی خود جلب نماید. معماران و انبوه سازانی که سرعت و زمان اجرای پروژه های ساختمانی، برای آن ها در اولویت قرار دارد، اجرای سیستم آجر نمای خشک بهترین انتخاب برای آن ها می باشد. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارجوب های فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب می گردند و نیز به دلیل امکان آماده سازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. امروزه سرامیک نمای خشک جز بهترین و محبوبترین نماها محسوب می شود، هم به دلیل زیبایی و یکدست بودن آن و هم به دلیل مقرون به صرفه بودن در مبحث انرژی. خب، در این مقاله، به تعریف کلی نمای کرتین وال و تفاوت آن با سایر نماها پرداختیم، برای مطالعه جزییات بیشتر درباره این نمای ساختمانی، میتوانید به مقاله همه جزییاتی که باید درباره نمای کرتین وال بدانید! با توجه به مدرن شدن هر روزه تمامی بخشهای زندگی در این قرن و درگیر بودن همه افراد با این مطلب و همچنین حس زیباییشناسی و گرایش انسان به سمت زیبایی، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی سالهای پایانی قرن بیستم تاکنون با شتاب زیادی دچار دگرگونی گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش میرود که به طور معلوم نمای ساختمانها نیز تأثیر زیادی را دریافت کرده است که ایجاد و توسعه تمامی روشهای خشک و مدرن در نماسازی از محورهای آن بوده است.

بزرگترین خصلت سرامیک سایز بزرگ، اندازه بزرگ آنها در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی قابل استفاده در نمای ساختمان است. از دیگر خصوصیات رزین، جلوگیری از رنگپریدگی و تغییر ظاهر سنگ و آجر در اثر تابشهای مضر خورشید است؛ به دلیل خاصیت براقکنندگی از این ماده جهت جلا بخشیدن به نماهای فرسوده ساختمانهای قدیمی نیز استفاده میشود. آپند با تولید فریمهای زیبا و باکیفیت، به عنوان یک شرکت پیشرو در ایران شناخته میشود. به عنوان مثال، در نماهای سیمانی از رابیتس استفاده میشود؛ هنگام استفاده از رابیتس، میلگرد هم نیاز میشود. پس از انتخاب اسکلت سازه، بحث نوع و قیمت متریال مصرفی اعم از قیمت پروفیل و میلگرد مطرح می گردد. عوامل زیادی بر قیمت اجرای نمای سنگ خشک در اصفهان تأثیر می گذارند که هر کدام از آنها می توانند قیمت را تا حد قابل توجهی تغییر بدهند. در اغلب سیستم های نمای خشک، به منظور جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد می نمایند. به منظور جلوگیری از انتقال حرارت یا انتقال صدا، ممکن است یک عایق نیز بین برخی از نماهای خشک و دیوار قرار داده شود.

حداکثر معامله در نمای خشک

به منظور تناسب مواد به کار رفته در داخل، یک قاب برای برخی از نماهای خشک مورد نیاز است. شرکت آپند، به عنوان شرکت مجری نمای کرتین وال جهت جلب رضایت شما عزیزان تمامی مواد اولیه را از به نامترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تهیه میکند. عایق بندی در لامل نمای کرتین وال چگونه است؟ درسیستم نمای آجر خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم می گردد، سپس چهارچوب یا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگه دارنده قرار بگیرد. ماده اولیه که می تواند سنگ، آجر، فلز، چوب یا هر چیز دیگری باشد، عنصری از نمای خشک است که باید با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد. سطوح نهایی این صفحات توسط لایههای رنگین (طرح چوب، طرح سنگ، طرح های دیجیتال، رنگ های ساده و مرکب … ) و پوشش ضدخش پوشانده می شوند.این ورقها که با نام فرمیکا نیز شناخته میشوند، از لایههای مختلف کاغذ کرافت تشکیل شدهاند.در فرآیند تولید این ورقها لایههای مختلف کاغذ کرافت به همراه روکش نهایی ورق به رزینهای ترموست آغشته شده و در دما و فشار بالا به یک ورق متراکم و یکپارچه تبدیل میگردد. Th᠎is ​da​ta has be en g enerated by G SA  Content  G en᠎erator Demov ersion !

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مصالح نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید