نما خشک – بهترین راه بیشتر سازنده باشید؟

در سیستم آجر نما خشک، به یکدیگر از ملات استفاده نمی شود. در این روش سرامیک خشک توسط دریل آندرکات سوراخ شده ، انگر کیل درون آن قرار می گیرد سپس از طریق اتصالات آلومینیومی مخصوصی به نام کلمپ (Clamp) بر روی ریل های آلومینیومی افقی مخصوص این سیستم متصل می شوند. می باشد به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می گردد. پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند گردید و پس از آن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می شود. مورد استفاده قرار میگیرند. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد، بهترین عایق حرارتی می باشد لذا این سیستم نقش موثری در کاهش اتلاف انرژی دارد. ۲- به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا cladding می­گردد. پلاستر سیمانی ملاتی مرکب از سیمان، ماسه تمیز و آب است و به افزایش مقاومت دیوار، جلوگیری از نفوذ رطوبت و کاهش ترکخوردگی آن کمک میکند. Art᠎ic le h᠎as ᠎been gen erated with G​SA C᠎on tent G​enerator Demov᠎er sion​!

سرامیک نمای خشک

این پلاستر خلل و فرج موجود در دیوارها را میپوشاند و با ایجاد استحکام در محیطهای مرطوب نیز استفاده میشود. اما سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که پلاستر سیمانی چیست؟ اما اگر بخواهیم در اینجا به یکی از شاخصترین آنها اشاره کنیم، این است که این متریال جذاب برای هر سبک و سلیقه و جهت استفاده در هر منطقه با هر اقلیمی، محصولی برای عرضه دارد. یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که نمای خشک دارد، نصب بدون ملات می باشد. با این کار سطح ماسه ای به حالت خمیری کنار میرود و سطح صاف و یکدستی از سنگ ریزی پدیدار می شود. از گذشتههای بسیار دور، انسانها از سنگ و آجر برای نماکاری ساختمانها استفاده میکردند. پلاستیک و نایلون بهترین ابزار برای این کار است. اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید، نگران نباشید چرا که این روش از زمانی که به ایران وارد شده، امتحان خود را در دوام و کیفیت به خوبی پس داده است. به همین خاطر در هر نقطه از ایران شاهد این نماهای محبوب و دوستداشتنی هستیم. در حال حاضر در ایران ورق های آلومینیوم کامپوزیت را به ۴ روش نصب میکنند که در ادامه توضیخات مختصری درباره هر کدام از این روش ها ارائه میکنیم ، البته شایان ذکر است که هیچ کدام از این روش ها استاندارد نیستند. Con᠎te​nt has been c re​ated with the he lp  of G​SA C ontent Gener​at​or Dem​over sion .

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

هنگام انتخاب سیستم نما ، جنبه های اکولوژیکی و اقتصادی نباید فراموش شود. سیستم های مدرن نماسازی یا همان نمای خشک که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود. از این رو توجه به شرایط اقلیمی و طبیعی ، ویژگی های کارکردی بنا و ارتباز متقابل این دو همواره مورد توجه ویژه بوده است. از این رو توجه به آن و اجرای اصولی با متریالی باکیفیت از اقداماتی اساسی در جهت بهبود سلامت شهروندان است. از این رو از نظر فراهم آوردن ایمنی کافی گزینه مناسبی است. با وجود این معایب کسانی که به دنبال اجرای نمای آجری خود با قیمتی مناسب هستند اما محدودیت زمانی ندارند، این راه گزینه مناسبی است. در بین نماهای متعددی که دیده میشود، نمای آجری از زیباترین آنهاست و از گذشته تا به امروز پیوند عمیق خود با معماری اصیل ایرانی و مردمان این سرزمین را حفظ کرده است. قدیمیترین روش اجرای نمای آجری که از گذشته تا به امروز کاربرد داشته، به وسیله سیمان است.

1. زمان اجرای آن نسبت به سایر روشها طولانی تر است چرا که دوغاب و سیمان به کار رفته در آن به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. 4. با استفاده از ملات برای نصب آجر، وزن نما به میزان چشمگیری افزایش پیدا میکند و این عامل ضعف بزرگی برای این روش محسوب میشود. 2. میزان نخاله و ضایعات باقی مانده از این روش بیشتر از سایر روشها است. به همین دلیل هنوز هم بسیاری این روش سنتی را به سایر راهها ترجیح میدهند چرا که به آن از نظر مقاومت و سایر آیتمها اعتماد بیشتری دارند. سنگ لاشه, شرکت نمای خشک به دلیل طول عمر بالا از جمله سنگهای محبوب برای سنگفرش محیطهای خارجی است. دومین روشی که برای اجرای نماهای آجری به کار میبرند، با استفاده از چسبهای مخصوص است که برای اتصال مصالح مختلف مانند کاشی و سنگ و آجر و… استفاده از این روش نصب در کنار سرامیک های پرسلانی از مصرف بیرویه سنگ و معادن طبیعی سنگ جلوگیری کرده و در صورت نیاز به جابجایی با حفظ شرایط مهندسی و اجرایی می توان این پوسته را از نمای یک ساختمان جمع آوری کرده و به نمای ساختمان دیگر انتقال داد.

دیدگاهتان را بنویسید