نه نمونه‌هایی از اجرای نمای خشک

برای ساخت این متریال، دانه ­های گرانیت، مرمر و سرامیک را درون چسب ­های مصنوعی و طبیعی ریخته و پس از خشک شدن در اندازه­ های دلخواه، برش می ­دهند. در نهایت تایل سرامیک پرسلانی از پروفیل های افقی زیرسازی آویزان می شود. تراکوتا نامی است که از قدیم بر روی سرامیک های سنتی که از خاک رس ساخته می شدند نهاده شده بود. بوسیله فشار بسیار کمی این سنگدانه ها را داخل ملات خمیری مقداری فرو میبرند و در نهایت بوسیله کشیدن اسفنج آغشته به آب روی سطح آن، سنگدانه ها شسته شده و تا حدودی نمایان می گردد. متریال تراکوتا که امروزه شاهد انتخاب آن برای نمای ساختمان ها در ایران هستیم، دارای مزایای بسیار زیادی می باشد. متریال تراکوتا در هنگام استفاده در نما و یا در کف می تواند با سایر متریال دیگر ترکیب شود. سنگ، جسم جامد طبیعی است که از ترکیب یک یا چند نوع کانی تشکیل شده است. سنگهای مصنوعی از ترکیب سیمان یا رزین، رسها، آگرگاتهای سنگهای ضایعاتی و خاكهای سبک وزن ساخته میشوند.

اجرای نمای خشک

نماها بر اساس مصالح به کار رفته در آنها به انواع زیر تقسیم میشوند. موادی که برای خط تولید سنگهای مصنوعی به کار میروند طوری انتخاب میشوند که برای نما نیز قابل استفاده باشد. خاک مورد استفاده در تولید آجر لفتون، از مرغوب ترین و با کیفیت ترین خاک های شهر تهران می باشد که فاقد هرگونه آهک و نمک های محلول در خاک می باشد، همین امر به همراه پخت مناسب آجرها در دمای بالا موجب حذف شوره آجرها می شود. نوع مواد اولیه به کار رفته در این آجر و فرایند تولید آن، 2 تا از مهمترین عواملی است که موجب شده امروزه این آجر، در برابر گستره وسیعی از فشار، تاب بیاورد و موجب ایجاد خسارت نشود. در ادامه این مطلب از سایت آجر سفال وطن به بررسی عوامل ایجاد کننده شوره آجر نما و روش های جلوگیری از این معضل خواهیم پرداخت. تهیه نقشه درواقع تعیینکننده مسیر راه برای ادامه فرایند است. نقشه فاز 2 در مرحله طراحی معماری توسط مهندس طراح تهیه میشود. This article w as w ritten wi th https://behsaznama.com Content G᠎en᠎er​ator D᠎em᠎ov ersion᠎.

اگر در طراحی نما از سنگ های مرغوب و با روش اجرای مناسب استفاده شود، عمر نما تا حد زیادی تامین خواهد شد. از آن زمان، شرکتهای معماری بسیاری طراحی و اجرای نمای خشک ساختمان را بیشتر بخوانید انجام میدهند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا میکند و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شدهاند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است. نمای خارجی مهار شده به میان قاب (دیوار غیر باربر) قرار گرفته در فضای بین تیر و ستون در فضای خالی بین تیرها و ستونها قرار میگیرد و در این حالت قاب سازهای در معرض دید قرار دارد. سنگهای نما از نظر کیفیت کلی باید سالم، بادوام و خوش ظاهر بوده و در هنگام انتخاب باید به دوام و پایداری در برابر عوامل جوی، تغییرات ابعادی، مقاومت فشاری، تخلخل، پایداری در برابر نمکهای محلول و بخارات شیمیایی که احتمال میرود سنگ در معرض آن قرار گیرد توجه شود. با توجه به اینکه در دیوار پردهای و دیوار نما، قاب سازهای ساختمان پوشانده میشود، میتوان کارایی حرارتی بالاتری بدست آورد. همچنین ظاهر موج دار زیبایی به ساختمان بخشیده است.

دتایل اجرای نمای خشک

تضاد رنگ بین آجر نما نسوز کد AP29 آذرخش و بند چه در طراحی داخلی و چه در طراحی نما اثر زیبایی آن را دو چندان میکند. دیوار پشتیبان بارها را به قاب سازهای ساختمان منتقل میکند. سنگ دود و گرد و غبار را به راحتی جذب نکرده و از این رو ظاهر تمیز تری نسبت به دیگر متریال ها دارد. کامپوزیت­ ها جزو متریال جدید ساختمانی هستند که کاربردهای بسیار زیادی پیدا کرده ­اند. تنوع رنگ و جنس سنگ نیز از مواردی است که در متمایز نمودن این متریال از سایر گزینه ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. چوب یک متریال زیبا و دوست داشتنی است که می تواند ظاهر نما را زیبا و متفاوت جلوه دهد. استفاده از نما آجر سفید در نقاط کانونی مثل دیوارهای پشت شومینه و تلویزیون نیز جلوه زیبایی به منزل شما خواهد داد. مصالح مورد استفاده برای زیر سازی و رویه نما باید از نظر زیبایی هم بررسی شوند که با هم تطابق داشته باشند. از مهمترین معایبی که نمای آجری دارد سیستم اتصال قدیمی به ساختمان است که همین موضوع هم موجب شده تا وزن بسیار زیادی را به ساختمان وارد کرده و در زمان حوادثی مانند زلزله خطرات زیادی را به همراه داشته باشد که خوشبختانه با روشهای نصب و اجرای جدیدی که این روزها برای نمای آجری در نظر گرفته شده این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و بازدهی ساختمانها بیشتر میشود.

دیدگاهتان را بنویسید