نیاز دارید نقد بیشتر؟ شروع انواع نمای خشک

نمای ساختمان آجری از یک لایه دیوار آجری که ضخامت آن کمتر از ۱۰ سانتی متر می باشد، به همراه یک دیوار پشتیبان که دیوار آجری یک لایه بر روی آن اجرا می شود تشکیل شده نما است. ۱۰ نکته ای که باید در آجر چینی سنتی بدانید! جالب است بدانید که بیشترین روشی که در نصب آجرنسوز متداول است اجرای نصب آجرنسوز با ملات است اما توجه داشته باشید که در دکوراسیون داخلی خانه و آپارتمان ها توصیه می شود از روش خشک برای نصب آجرنسوزها استفاده کرد چراکه کثیف کاری کمتری در مقایسه با اجرای با ملات دارد. اگر میخواهید بهتر بدانید که نمای خشک ساختمان چیست، انواع نمای خشک را بشناسید و با نحوه اجرای نمای خشک ساختمان آشنا شوید، با مجله خدمت از ما همراه باشید. اجرای نمای آجری هم در نما و هم در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد و جدای از زیبایی بخشی به ظاهر بنا، به دلیل استحکامی که در نمای ساختمان ایجاد می کند، طرفداران زیادی دارد. در این روش با استفاده از اسکوپ هایی که در سطح نما نمایان هستند، سنگ را بر روی زیرسازی نصب می کنند.

نمای خشک چیست

وجود دارد. از طرفی با این روش اجرای نما، می توان نماسازی را بالافاصله پس از اتمام اسکلت سازی ساختمان شروع کرد. پس از اتمام چیدمان آجر نمای ساختمان ، بندکشی نما و دقت در انجام آن از اهمیت بالایی برخوردار است. ۱۲-بلافاصله بعد از خشک شدن ملات در اتمام کار هر قسمت یا چند ردیف سنگ، بندکشی صورت پذیرد. ۲- وجود سیمان، دوغاب و ملاتی که به کار میرود ممکن است در صورت عدم دقت باعث کثیف شدن نمای ساختمان شود. • در برخی موارد جهت پر کردن زیر سازی ها (مثل قسمت I شکل تیرها یا ستونهای فولادی) از ملات گچ و یا گچ و خاک به منظور نصب آجر و یا سایر پر کننده ها استفاده می گردد و در نهایت روی آن سنگ کاری می شود و یا حتی بعضا جهت نگهداری اولیه و موقت قسمتهایی از سنگ کاری در حین کار از ملات گچ یا گچ و خاک استفاده می شود و بعدها در اثر جذب رطوبت یا خیس شدن، ملات مذکور متورم شده و باعث جدا شدن و سقوط سنگ اطراف خود می شود. امروزه انواع مختلفی از سیلر ها موجود میباشد که شایعترین آنها نوع تقویتی و نوع طبیعی میباشد.

این نوع آجر در نما، فرمی متفاوت ­تر از دیگر نماهای آجری ایجاد می­ کند. این نوع نمای ساختمان به بهینه سازی در مصرف انرژی کمک چشم گیری می کند و به جهت آزادی استفاده از روسازی های متفاوت ساختمان را در برابر ورود آب ، صوت و هوا مقاوم می سازد. ۱۴-ضخامت سنگها در نمای سنگ می بایست حدالامکان یکسان و مابین ۱.۵ تا ۲ سانتیمتر بوده و از سنگهایی با ضخامت متفاوت و یا ضخامت کمتر از ۱.۵ سانت پرهیز شود. در نمای بیرونی ساختمان توصیه می شود از اجرای نصب آجرنسوز با ملات استفاده کنید چراکه هزینه کمتری در مقایسه با نصب به روش خشک دارد. هزینه اجرای نمای آجری ساختمان در مرحله اول بسته به نوع آجری است که در چیدمان آجر نمای ساختمان به کار رفته است. اجرا می شود. چیدمان آجر نمای ساختمان به دو روش کلی انجام می شود. آجری که بر روی نمای ساختمان نصب می شود، باید به نحوی باشد که مستحکم بوده و به راحتی جدا نگردد. این روش یکی از جدید ترین روش های نصب نما می باشد. از این رو بعلت عدم چسبندگی مناسب قطعات سنگ کناری نما به دیوار پشتشان بعدا به موجب عواملی مانند وزش شدید باد، سنگها از نما جدا شده و سقوط می کنند. ᠎Article h᠎as been g en er᠎ated ​wi th https://behsaznama.com Con᠎tent Ge nerato r DE MO!

فضای موجود بین سنگ و جداره ساختمان باعث عدم ترک خوردگی و شکستن سنگ در اثر تغییرات آب و هوایی می شود. از دیگر مزایای استفاده از آجر قزاقی سنتی گلبهی کیفیت بالای پخت، مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی، عدم بازتاب نور خورشید و رنگ پذیری مطلوب در کنار عدم تغییر رنگ دانست. برتری دیگر استفاده از شیشه در بین قالب های فلزی علاوه بر زیبایی، تأمین نور در روز است. همانطور که اشاره کردیم در اجرای نما آجر خشک از هیچگونه ملاتی استفاده نمی شود و به کمک گیره و یراق آلاتی تایل ها به یکدیگر متصل میشوند و به همین دلیل در قسمت های مرتبط ساختمان سازی باعث سرعت در کار می شود. از طرفی امکان نصب کلیپس ها بر روی قطعات عمودی آلومینیومی فراهم می شود. از طرفی سیمان، دوغاب و ملاتی که استفاده می شود، می تواند سبب کثیفی نمای آجری شود. اولین عامل نوع آجر مورد استفاده در اجرای نمای آجری است. ۴- این نوع سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها ، کف پنجره ها و فلاشینگ های ساختمان است که ظرافت زیاد به نمای تمام شده و قابلیت رگلاژ و آب بندی بالا را به محصول می دهد. نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید