هفت عناصر ضروری برای نماهای مدرن

این نمونه نما که به عنوان نمای شیشه ای نیز شناخته می شود، با استفاده از فریم آلومینیومی و شیشه مستحکم می شود و شیشه ها به عنوان نما شناخته می شوند. ورق کامپوزیت آلومینیومی از 3 لایه عمده تشکیل می شود که 2 لایه آلومینیوم در دو طرف ورق به ضخامت 5/0 میلیمتر و یک لایه از جنس پلی اتیلن غیر سمی و غیر قابل احتراق به نام PVDF به ضخامت 3 میلیمتر در میان دو ورق آلومینیوم قرار دارد. این ورقهای فلزی عمدتاً از جنس فولاد، آهن و آلومینیوم بوده و از آنجایی که از نظر زیباشناختی ترکیب یکنواختی دارد عمدتاً در ترکیب با سایر مصالح به ویژه بتن و شیشه دیده میشود. کامپوزیتهای از مصالح هستند که صورت کالا مهندسی شده ساخته میشوند که از دو لایه آلومینیوم و پلی اتیلن تشکیل شده است اجرای ساده و سریع، هزینه نسبتاً پایین، وزن پایین، ماندگاری و مقاومت بالا، تنوع بالا در طرح و رنگ از جمله فاکتورهایی هستند که استفاده از کامپوزیت را در اجرای انواع مختلفی از نمای تجاری مدرن مناسب میسازد. صفحات فلزی که در این نوع از نماهای مدرن در ساختمانهای تجاری استفاده میشوند به طریق مهندسی فرآوری شدهاند. به آثار معماری گذشته که می نگریم، می بینیم که معماران هیچ گاه سطوح آجرکاری را ساده رها نکرده اند و همواره سعی کردند تا با استفاده از نوع چینش آجرها طرح های خلاقانه ایجاد کنند.

دتایل اجرای نمای خشک

 Th​is c᠎ontent was cre᠎at ed with G​SA C​on​tent G​en​er​ator  Demover᠎si on᠎.

کار هنری نمای مدرن را با این 3 نکته درک کنید

این مواد را می توان با پودر سنگ و پودر سیمان به صورت مساوی مخلوط کرد و ملات خمیری درست شده از این اختلاط را جهت ترمیم بندکشیها و یا بصورت لیسهای، جهت آب بند کردن سطوح استفاده کرد. در طراحی نمای این ساختمان مسکونی عمده مترایل به کالر رفته آجر و سنگ می باشد.در این پروژه ایجاد تنوع و پرهیز از صلب بودن نما به وسیله غیر هم سطح نمودن سطوح اصلی بصری و ایجاد حجم در سمت تراس ها با توجه به فاکتور اقتصاد و ایجاد هماهنگی با نماهای مجاور با تلفیق سنگ و آجر و روح بخشی به آن به وسیله نورپردازی صورت پذیرفته است. پر استفاده بودن آجر در نماهای ساختمانهای تجاری نیز در کشورمان ایران به وضوح دیده میشود که این موضوع دلایل قانع کنندهای هم دارد که از آن جمله میتوان به چند مورد زیر اشاره کرد. به طور کلی سبکهای اصلی نما در ساختمان را میتوان به چند نوع کلاسیک، معاصر، مدرن و مینیمال تقسیم کرد که در این مطلب به نمای مدرن تجاری خواهیم پرداخت. گاهی در چارچوبهایی مشخص شده در نما به کار برده میشوند و گاهی نیز دارای چهارچوبهای مجزا و مستقلی برای خود هستند که در این صورت به آنها کرتینوال گفته میشود.

این موضوع تا حدی مهم است که حتی هویت یک منطقه را نیز درگیر می کند. اما در شرایطی که این موارد عنوان نشده باشد، باز هم پیروی از حفظ هویت بومیو منطقه ای، مزایایی را به همراه دارد که مهم ترین آن به لحاظ بصری و زیبایی شناسی، ایجاد احساس خوب در مخاطبان است. حتما این جمله را بارها شنیدهاید که زیبایی در سادگی بهساز نما است. سرامیکها که انواع مختلفی دارند به دلیل تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارند در سالهای اخیر استفاده از آنها در اجرای انواع نمای تجاری مدرن افزایش یافته است. به همین دلیل امروزه ساختمان سازها و کارفرمایان توجه زیادی را برای طراحی نما صرف می کنند و در تلاشند که به ارزش ساختمان خود با طراحی نمایی منحصر به فرد و با کیفیت بی افزایند . نمای ساختمان در ظاهر و زیباسازی شهرها اهمیت زیادی دارد.با توجه به اینکه اولین ارتباط افراد با یک پروژه ساختمانی از طریق نمای خارجی آن شکل می گیرد، طراحی نمای ساختمان تأثیر بسزایی در تلقی و برداشت افراد از کیفیت و نوع ساخت پروژه شما دارد. بنابراین برای مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جهت انجام خدمات و اجرای انواع نما، همچنین تعویض پنجره و شیشه ها، از جمله شیشه کرکره ای با ما در ارتباط باشید. این مسئله در اکثر اوقات به سلیقه فردی ناظر ارتباط دارد. این سبک از طراحی نما با توجه به فرهنگ هر کشور می تواند بومی سازی شود. در این مطلب از ویکی ساختمون قصد داریم که به معرفی انواع نمای تجاری مدرن و چند نمونه شاخص از هر کدام بپردازیم. در ادامه چند نمونه از انواع نمای بتنی مدرن تجاری آورده شده است. این سبک از طراحی در مخالفت با سبک های قدیمی، که با تزئینات پیچیده دیزاین میشدند، روی کار آمد،حال آنکه زیبایی یک نمای مدرن در طراحی ساده و بی تکلف آن است؛ عواملی چون تغییرات آب و هوا، فناوری های روز و مقررات جدید، منجر به تغییر در سبک و طراحی ساختمانها و رویه حرفه ای در ساخت و ساز شد. سنگ تکاب سالیان زیادی است در تمام مناطق سرد و گرم کشور اجرا شده است و به خوبی توانسته بعد از گذشت زمان زیاد زیبایی اولیه خود را حفظ کرده و مقاوم در نمای ساختمان بماند. ما در این مقاله سعی میکنیم در مورد ابعاد و ویژگی های نمای مدرن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم تا با مطالعه و بررسی آن به بهترین انتخاب در متریال و نوع نما و چگونگی اجرا و پیاده سازی آن برسید.

دیدگاهتان را بنویسید