وقتی نمای خشک در ایران Grow Too Quickly، This is What Occurs

شرکت کارن نما سیستم مرجع تخصصی طراحی، مشاوره، اجرا و فروش انواع نمای خشک در ایران است. با گذشت زمان، تحقیقات زیادی پیرامون ساختمان سازی و نما ساختمان انجام شد و نمونههای مختلفی از نما ساختمان به وجود آمدند که یکی از آنها نما سرامیک خشک یا نما پرسیلانی خشک بود. یکی از نمونههای سرامیک خشک پرسلانی “مجوف” است که به دلیل سوراخهایی که در خود دارد؛ میتواند در برابر هوای سرد یا گرم مانند عایق عمل کند. استفاده کردن از ملات علاوه بر اینکه تا حدودی مقاومت یک ساختمان را در برابر تکان، زلزله یا فشار کم میکند؛ گاها هزینههای اضافی به دنبال دارد. نمای تراکوتا یا همان سفالینه نوعی از نمای ساختمان مدرن محسوب می شود. به طوریی که عکس ساختمان ها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان می باشد. از این رو مدیران رتبه اول سازمانها و مؤسسات علاوه بر روشهای جدید تبلیغات تلاش میکنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونهای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد و به طوری که عکسهای ساختمانها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان میباشد.

نمای خشک در ایران

᠎This has been c re​ated  by behsaznama  Con​te nt  Gen᠎erat or Demover​si on​.

هشت راه برای رشد اجرای نما خود بدون سوزاندن روغن نیمه‌شب

نمای خشک نوعی پوشش دیواری مدرن با متریال متنوع است که توسط کارشناسان زبده و اهل فن در شرکتهای ساختمانی پیشرو اجرا میشود. می توان گفت که نئوکلاسیک ها از طرحهای کلاسیک در سبک مدرن استفاده می کنند. استفاده از نیروی ماهر و متخصص در هنگام اجرا. هنگام کار با پشم سنگ، باید از کودکان و حیوانات دور نگه نماهای مدرن داشته شود. مداک کافی برای اثبت سطانزا بودن پشم سنگ وجود ندارد.هنگام کار با پشم سنگ باید از دستکش و عینک استفاده کرد. اگر قصد صرفهجویی در زمان، هزینهها، افزایش اطمینان و ایمنی و غیره را دارید، بهترین پیشنهاد ما استفاده از نمای خشک برای ساختمان است. در ادامه این مقاله قصد بررسی این سبک از نما و ویژگیهای آن را داریم، پس برای بررسی متریال های مرسوم در نماهای خشک معروف با ما همراه باشید. زیرسازی یا شاسی کشی: ایجاد بستری مناسب و سطحی صاف برای اجرای نمای مورد نظر در سازه ساختمانی. یکی از انواع سرامیکهای پیشرفته “سرامیک خشک یا سرامیک پرسیلانی” است. چه پروژههایی از نمای خشک استفاده کردهاند؟ کلیپس های بخصوصی برای بستن تایل های سرامیک پرسلانی وجود دارد که در زیر و بالای تایل ها از آنها استفاده می شوند.

ی خشک بهصورت چشمگیری افزایش یافت.

این درحالی است که انواع نمای خشک آجرنما را میتوان در قالبهایی که برای آن تنظیم شده به صورت خیلی سریع چید و در نمای ساختمان به کار گرفت. مهندسان توانستهاند سبک نماکاری خشک را ارتقاء بخشند و آن را کاربردیتر کنند. این ارتقاء در دانش باعث میشود تا نمای خشک، مزایایی نسبت به سایر سبکها داشته باشد که به چند مورد آنها اشاره میکنیم. نتیجه چنین انتخابی باعث شده است تا عمر مفید مصالح افزایش یابد و آنها را بتوان سادهتر ترمیم کرد. به دلیل وجود چنین تجربه با ارزشی در استفاده از نمای خشک، کیفیت کار روز به روز در حال افزایش است. با حرکت دنیا به سمت صنعتی شدن و بالا رفتن تقاضا برای ساختمانسازی، پس از رواج برجهای بلند در قرن ۷۰ میلادی در آمریکا گرایش به سمت اجرای نمای خشک بهصورت چشمگیری افزایش یافت. به همین دلیل برخلاف شباهتش با سرامیک های پرسلانی، آن را متریال با کیفیت تری برای نمای ساختمان می دانند. همچنین اتصالاتی که این چهارچوبها را به هم متصل میکند باید از مواد محکم و با کیفیت و در عین حال سبک انتخاب شود. نمای خارجی ساختمان ها نقش مهمی در معماری معاصر و در کیفیت بخشیدن به منظر شهری ایفا می کند و همچنین نقش مهمی در حفاظت در برابر عوامل جوی دارد.

این ماده میتواند در برابر طوفان، باد یا باران شدید مقاومت و عدم تأثیر پذیری خوبی داشته باشد. از سرامیک خشک پرسیلانی میتوان برای هتلها، ساختمانهای اداری-تجاری، مدارس، مراکز تفریحی، کارخانهها، سولهها، مجتمعهای مسکونی، مراکز خرید یا فروشگاهها، بیمارستانها و مراکز درمانی، فرودگاه، رستورانها، سرویسهای بهداشتی و نمای داخلی ساختمانها استفاده کرد. از سنگهای پرسلان میتوان برای محوطهها، پیاده روها، پلهها، حمام، دستشویی، ویلاهای مسکونی، نمای داخلی و خارجی، سازمانها یا شرکتها، کارخانهها، آموزشگاهها، هتلها و بسیاری از جاهای دیگر استفاده کرد. سنگ مرمروباغ ابریشم وانواع سنگ های چینی که دارای سطح صیقلی هستند وخاصیت مکندگی ندارند وبه نما نمیچسبند وباعث افتادن سنگ از نما میشود و برای جلوگیری از ان پشت آن ها را میله های مخصوصی به نام اسکوپ به دیوارمحکم میکنند. سطوح نهایی این صفحات توسط لایههای رنگین (طرح چوب، طرح سنگ، طرح های دیجیتال، رنگ های ساده و مرکب … ) و پوشش ضدخش پوشانده می شوند.این ورقها که با نام فرمیکا نیز شناخته میشوند، از لایههای مختلف کاغذ کرافت تشکیل شدهاند.در فرآیند تولید این ورقها لایههای مختلف کاغذ کرافت به همراه روکش نهایی ورق به رزینهای ترموست آغشته شده و در دما و فشار بالا به یک ورق متراکم و یکپارچه تبدیل میگردد. HPL مخفف (High Pressure Laminate) صفحاتی هستند که از ترکیب لایههای سلولزی و رزینهای فنولیک بوجود می آیند.این ترکیب پس از قرار گرفتن در دمای بالای ۱۸۰ درجه سانتیگراد و فشار ۸۰bar تبدیل به صفحات محکم با مشخصات فنی ویژه میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید