کامل استراتژی اجرای نما

سپس به کارگاه ساختمانی ارسال وکلیه مراحل مونتاژ نما در محل پروژه انجام می شود. سپس اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب فولاد و یا آلومینیوم است را روی ساختمان نصب میکنند. در سیستمهای نصب خشک محاسبات مهندسی لازم برای پیش بینی ضریب انتقال حرارتی و میزان انقباض و انبساط مصالح زیرسازی و متریال نما برآورد شدهاست و بر این اساس دیتیلهای اجرایی طراحی شدهاند و امکان فروریزی مصالح در اثر تغییرات جوی وجود ندارد. توصیه می شود که پس از بررسی تمامی موارد گفته شده، درصدی از هزینه ها را به موارد پیش بینی نشده و هزینه های بالاسری پروژه اختصاص دهید چرا که با تغییرات قیمت محصولات فولادی و یا نوسانات بازار داخلی احتمال ایجاد هزینه های اضافی بسیار زیاد خواهد بود. در این مقاله به بررسی تمامی هزینه های ساخت خانه در سال 1401 به صورت قدم به قدم پرداختیم. مهندسی نما و اجرای نمای کرتین وال ساختمان چندین عنصر اصلی قابل رویت را تعریف می کند که تأثیرات معماری را نشان می دهد، از این رو رویکرد طراحی معماری با رویکرد متعادل در مورد نیازهای معماری و مهندسی در اجرای نمای کرتین وال ساختمان لحاظ می شوند. از این رو یکی از مهمترین بخشهای نمای خشک عایق حرارتی است. Data w as generated ᠎with the he​lp of behsaznama C​ontent ᠎Gene rato​r DEMO .

مصالح نمای خشک

این نما نسبت به سایر سیستمهای نمای خشک، برای ساختمان مفیدتر است و مزایای بیشتری را با خود به همراه میآورد. مهمترین کاربرد چسب پلی اورتان در صنعت خودروسازی برای ساخت ورقهای قالب سازی، کامپوزیت، ساخت انواع شیشههای جلو پنجره و غیره است. در این مطلب از سایت رایمند تجارت با ما همراه شوید تا با ویژگیها و کاربرد چسب پلی اورتان بیشتر آشنا شویم. با توجه به تمامی مزیت های مسکن های شهری اگر این ساختمان ها به صورت مجزا و تک به تک ساخته شوند هزینه زیادی به خود اختصاص می دهند نسبت به زمانی که مجموعه ای مسکونی ساخته شود. کاربران برای این نوع از ساختمان ها موظف نیستند تا از مصال درجه اول شناخته شده در بازار استفاده کنند، برخلاف ساختمان های چند طبقه که می بایست حتما از فولاد و بتن و سیستم های ساخت و سازی استفاده کنند. بنابراین هزینه ساخت خانه دوبلکس نسبت به خانه های چند طبقه کم تر بوده و ساخت آن نیز راحت تر می باشد. مساحت با میزان مصالح و عناصر ساختمانی رابطه مستقیم دارد و هرچه متراژ کم تر باشد این میزان کاهش می یابد. هزینه های نگهداری و اداره ساختمان های بلندمرتبه مانند نقاشی و تعمیر نمای ساختمان به مراتب بیشتر از ساختمان های کم ارتفاع است.

همه این ها در حالی است که با ارتفاع متوسط به این خدمات نیازی ندارند. هزینه کار در ساختمان های بلند مرتبه شامل موارد اضافه تری می گردد از جمله ساخت و برپا کردن در ارتفاع زیاد، هزینه بالا بردن مصالح و کارگران به سطوح موردنیاز، هزینه اضافی کار کردن در ارتفاع و تمام ملزومات ایمنی که به دنبال دارد. با این وجود اگر در انتخاب مصالح مناسب و ساخت دقت نشود می تواند هزینه تمام شده هر متر مربع را بالا ببرد. تمهیداتی مانند آسانسورهای خاص سریع السیر، پمپ قوی آب، تاسیسات تهویه و روشنایی خاص و خدمات دیگری که در فواصل هر ده یا پانزده طبقه، به علاوه مسیرهای فرار و مقاومت بالا در برابر آتش سوزی با شرایط استاندارد بالا که همگی باعث افزایش هزینه ها می گردند. کاهش فضای مفید و اشغال فضای طبقات پایین تر توسط ملزوماتی مانند مراکز تاسیساتی و مسیرهای رفت و آمد از معایب دیگری است که ساختمان های بلند مرتبه دارند.

روش اجرای نمای خشک

همانگونه که پیشتر اشاره شد، یکی از اساسیترین کاربردهای نمای ساختمان جداسازی فضای بیرونی از فضای درونی است. سرامیک خشک از لایههای متعددی تشکیل شده است که شامل فضای داخلی تعویضپذیر، پوسته بیرونی، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان است. پشم سنگ به عنوان متریالی مناسب جهت اجرای عایق حرارتی و صوتی در ساختمان سازی به خصوص ساختمانهای سبک مانند سیستم سازه ای LSF که معمولا یک جانب نمای آن از متریال هایی مانند فایبر سمنت برد (سمنت بورد) ، ترموود و یا Boardex و یا متریال های مختلف و یک جانب آن از داخل گچبرگ است ، مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزایای سازه های فولادی سردنورد شده قابلیت اجرای نما به صورت خشک میباشد زیرا با ماهیت روش اجرای این سیستم تطابق کامل دارد. 7 – هزینه نمای داخلی: این هزینه ها شامل دکورهای سقف و دیوار یا آشپزخانه می باشد. صفحات ال شکل در امتداد یکدیکر بر روی دیوار ساختمان نصب میشوند. با توجه به میزان وزنی که اجرای نماهای سنتی برروی سازه یک ساختمان وارد می نماید و همچنین مشکلات متداولی نظیر جدا شدن سنگاز نما و یا حتی ترک برداشتن مصالح آن که پس از اجرای آنها دیده می شود، مهندسین در پی پیدا نمودن راهکارهای اجرایی برای برطرف نمودن این مشکلات، دست به ابتکاراتی زدند که در دهه هفتاد میلادی منجر به نصب سنگ بر روی نما، بدون استفاده از ملات در آمریکا و اروپا گردید.

دتایل نمای خشک درباره بیاموزید مصالح نمای خشک|چیست مصالح نمای خشک و چگونه کار می‌کند؟}

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اتصالات نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید