یک درس گران اما مفید در نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت جاذب گرد و غبار نیست . همچنین نصبکامپوزیت نانو خاصیت ضد آلایندگی دارد و گرد و غبار را به خود جذب نمیکنند. 1) هزینه اجرای بالا: نمای ساختمان کامپوزیت جدید معمولا از نظر اقتصادی به صرفه نیست، زیرا در زمان اجرای آن بر روی نما، نیاز به ایجاد زیرساخت خاصی وجود دارد. یکی از نماهای پر کاربرد در نمای ساختمانهای مدرن و امروزی، نمای کامپوزیت است که به صورت پنلهای مشخص با ابعادی که توسط طراح تعیین میشود، بر روی دیوار بیرونی ساختمان نصب میشود. به همین علت امروزه اهمیت ویژه ای که در طراحی نمای ساختمان به کار می رود موجب شده که از روش های مختلفی جهت زیباسازی آن استفاده شود. بعد از به روی کار آمدن این مادهی ترکیبی، به دلیل کیفیت مناسب و نداشتن محدودیت در طراحی و اجرایش مورد استقبال شدیدی قرار گرفت؛ و استفاده از ورقهای کامپوزیت آلومینیومی به عنوان یکی از اصلیترین مصالح مورد استفاده در نماهای ساختمانی تمام شهر های کشور مبدل شد.  This po᠎st h᠎as be᠎en created  with behsaznama C​on᠎tent Gener ator D᠎emover᠎si on !

سالهاست که وجود داشته است.

شکل پذیری:نما به هرصورتی طراحی شود این ورق خاصیت شکل پذیری برای آن را دارد. لایهی پلیاتیلنی، در بین دو لایهی آلومینیومی قرار میگیرد و در واقع حکم هستهی مرکزی را دارد. نمای کامپوزیت نوعی دیوار خارجی است که از دو یا چند ماده تشکیل شده است. این نوع کامپوزیت بیشتر در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، خراسان، منطقه آزاد کیش و منطقه آزاد انزلی مورد استفاده قرار میگیرد. سرعت بالای نصب کامپوزیت از مزایای غیر قابل رقابت این متریال است. سیستم نمای کامپوزیت سالهاست که وجود داشته است. برای آشنایی بیشتر با در و پنجره آلومینیومی لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید. 2) زیرسازیهای لازم بر روی بدنه اصلی ساختمان بر اساس نقشه و با استفاده از سازههای آلومینیومی یا آهنی اجرا میشود و سازههای آلومینیومی به دلیل مقاومت در مقابل رطوبت و سبکتر بودن نسبت به سازههای آهنی در اولویت هستند.

زیرسازی نمای کامپوزیت

پیشتر شما را با انواع نمای ساختمان آشنا کردیم. زیرسازی آهن با فواصل مناسب و پنالهای نسبتا بزرگ، سرعت نصب و مونتاژ روی نما ساختمان را افزایش می دهد. توجه داشته باشید در این روش برای جلوگیری از خوردگی بین آهن و آلومینیوم میتوانید از لاستیکهای دی الکتریکال استفاده کنید. این لایهها شامل دو لایه ورق آلومینیوم به ضخامت 3 تا 5/0 میلیمتر و یک لایه مواد پلی اتیلنی به ضخامت 3 الی 5 میلیمتر در هسته داخلی هستند. 2) تغییر شکل سریع و مقاومت پایین در برابر ضربه، باد و طوفان: با توجه به ضخامت بسیار کم و سبک بودن ورقههای آلومینیوم، نمای جدید کامپوزیت در برابر شرایط جوی بسیار نامطلوبی مانند باد و طوفان، شکل اولیه خود را از دست میدهد و پس ازگذشت زمان کوتاهی تغییر شکل پیدا میکند. ورق کامپوزیت ماده ای مرکب است که از دو لایه آلومینیوم و هسته پلاستیکی در وسط از نوع پلی اتیلن تشکیل شده است و ضخامت کل آن 3 الی 4 میلیمتر می باشد.ابعاد این محصول بسیار متنوع بوده اما متداول ترین ان 3200 در 1250 میلیمتر است. البته در خارج از ایران، این نما با رنگ استاتیک تولید میشود و به همین دلیل خاصیتی پیدا میکند، که دیگر ذرات معلق در هوا را جذب نمیکند.

نمای کامپوزیت

البته نکته مهم دیگر این است که آگهی تبلیغاتی شما در این سایت به صورت دایمی است و نیازی به پرداخت هزینه برای تمدید آن نیست و این موضوع باعث می شود که آگهی شما در گوگل هم جایگاه خوبی را کسب کند و از این طریق نیز مخاطبان بیشتری آگهی شما را مشاهده کنند. 2. خواص آکوستیک:فضای خالی پشت کامپوزیت هست که باعث ایجاد این خاصیت میشود. در صورت نیاز به خمیدگی و فرمدهی کامپوزیت از دستگاه مخصوص باید استفاده کنید. در بین فاصله ورق های نصب شده جهت ایجاد نمایی زیباتر و ضد آب شدن نما از چسب سیلیکون و دزدگیر های لاستیکی استفاده می گردد. زیرا ورق های کامپوزیت بعد از برش و مونتاژ به صورت ثابت با پیچ و یا بر روی زیر سازی متصل می شوند. جهت آب بندی نما کامپوزیت فضایبین پنلها را با استفاده از چسبهای سیلیکونی پر می کنند. به همین دلیل بهتر است در ساختمانهای بسیار بلند، استفاده نشود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نما دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید